Detta är bilderna från mäklaren, huset vi köpt. Vi har bestämt att vi ska lacka luckorna vita och byta alla handtag, ny fläktkåpa osv. Men det jag behöver lite hjälp med är vad vi ska ha för tapet? Har några små funderaingar, men vill gärna ha tips :)
gloryglory, 2009-05-04
kör pa nagon tapet som matchar golvet!
Buffagumman, 2009-05-04
Vad gillar du för stil? Ska det vara starka färger, lantligt, minimalistiskt?
Sagasmamma, 2009-05-04
Det beror som sagt på vad ni gillar.. Själv tycker jag att den nya serien "Garden" från Boråstapeter har många fina tapeter som skulle passa köket.
annamaria26, 2009-05-04
Jag gillar den lantliga stilen :) Ska kolla in garden genast! Är det nån av er här som lackat om luckor nån gång eller vet nån som gjort det, om det blir bra och så?
annamaria26, 2009-05-04
Jag gillar den lantliga stilen :) Ska kolla in garden genast! Är det nån av er här som lackat om luckor nån gång eller vet nån som gjort det, om det blir bra och så?
Klockbacken, 2009-05-04
Vi har köpt Garden i röd färg, så cool. Rekomenderar den skarpt!
Buffagumman, 2009-05-04
Åh va bra, den stilen gillar jag med :-) Då kan jag rekommendera Carmas tapetkollektion "Cottage Prints", de visar inte så mycket på sin hemsida, men jag hittade massor med fina tapeter till min framtida hallrenovering i deras katalog. Finns hos Flugger. :-) Hoppas du hittar nåt du gillar, själv har jag Duros Gammelsvenska tapet 015-01 i mitt kök, den är jag jättenöjd med. Kolla in i mitt album och se vad du tycker :-)
annamaria26, 2009-05-05
Ååå den var ju bara för underbar! :) Påminner om en Hälsingetapet jag ärlite kär i! :) Ska förmodligen åka och kika lite på tapeter idag, men vi har ingen Flugger här :( Men dom kanske säljer dom ändå?
Vad tror du om att lacka luckorna vita med antingen mässing eller guldknoppar till det?
Buffagumman, 2009-05-05
Visst är den :-) Hittade den på en inredningsblogg och blev kär. Är fortfarande jättenöjd med den. Tycker att det finns flera fina tapeter i Duros Gammelsvenska. Carmas tapeter finns säkert hos andra målar- och tapetbutiker.
annamaria26, 2009-05-05
Jag hittade ju faktiskt den hälsingeinspirerade tapeten i Duros kollektion :)Vi blev kära i ett hus förut som hade just den tapeten :) det som är synd är att det är så lite väggar som har tapet i köket... Jag hittad en rätt neutral med som ja funderade på, etage B2157 från boråstapeter, men usch vad svårt det är!Och vad skulle man göra utan dessa inredningsbloggar? Kolla in villavanilj.blogspot.som, en tjej från min stad som öppnat butik, hennes hem är rena drömmen, där kansek du kan hitta lite inspiration med :)