Mina föräldrar är på väg att byta kök och har tänkt sig luckorna nedan (de är matta) och ett mörkt golv, gråsvart. Vi skulle behöva se bilder samt tips om vad ni tycker att man ska ha för färg på kaklet?
Mitt emot själva köksdelen finns en fondvägg med träpanel till hälften som är målat i vitt, och nedanstående tapet ovanför panelen (den är INTE rosa som nedan utan har ljusgrå bas och svarta och vita detaljer, blommor, grenar etc), resterande väggar är vita. :-)
Skulle bli såå glad om vi kunde få era synpunkter/ideer och bilder.
Tack på förhand!
annika1, 2009-04-08
Vitt kakel är ju alltid snyggt men om man vill ta i lite så kan man ju välja färgat, svart eller grått skulle vara snyggt till. Jag har själv sedan ett år ett rött glaskakel som jag stormtrivs med. Du kan se det i mitt album. Lycka till.
XXJohannaXX, 2009-04-09
Titta på kaklet i mitt album. Vi är jättenöjda med det och jag tror det skulle passa hos er också.
pant0kr, 2009-04-11
Jag hade valt samma kakel som XXJohannaXX eller allra helst rosa! Samma färg som blommorna :D
Projectrenovate, 2009-04-11
Jag var nyligen hemma hos ett par kompisar som hade gjort om sitt kök, de hade gjort det riktigt snyggt. De hade satt upp svart stora kakelplattor som var avlånga, med svart fix och svart silikon runt omkring. det var riktigt snyggt!
Karrolotte, 2009-04-12
kika in och se hur vi har gjort i vårat kök. vi har använt svart klinker. hälsningar / karoline
lLisa, 2009-04-12
Hej!
Vi har inte satt något kakel alls, vi har det senaste :) Det är en mdf-skiva, med vattenskydd osv.. vet inte hela uppbyggnaden :) De är godkända att ha i duschrum så det håller. Man kan få dom hela, eller så att det ser ut som kakel.. Och många gånger lättare att rengöra :) Ångsågen har många olika, kika in där så får ni mer info :)
MrsCaroline, 2009-04-24
Tack så mycket allihopa för era svar och synpunkter, ska ta med mig allihopa! Ska iväg och kika på kakel med mamma i morgon. :-)