Vi har en hall som vi skulle behöva lite inredningshjälp med. Själva "grunden" är vi nöjda med golv och ljus men vi skulle behöva lyfta den.
Hur kan vi göra den mer välkomnande? Ska vi använda/hur kan vi använda belysning?
Kan man lyfta åsynen av trappan på något sätt?
Ska vi jobba med väggfärg på något sätt?
Vilka inredningsdetaljer behövs för att lyfta den?
Är jättetacksam för alla råd, tips och konkreta inredningsförslag!
Jekkaz, 2009-03-23
Sotlights i trappstegen är en väldigt fin utsmyckning både för belysning o inredning!
En stor färgglad tavla på väggen vid första trappsteget eller väggdekorationer från tex Ikea!
PID, 2009-03-24
Jag hade satt en garderob på väggen där ni har jackorna. Det ser ofta stökigt ut när man har jackor hängande framme.
På väggen till höger hade jag satt upp lite mysiga bilder på familjen.
eriksson, 2009-03-24
ett skoställ så skona inte behöver ta så mycket plats. lite snygga tavlor eller något väggord
Stina_L, 2009-03-24
Det ser redan jättefint ut. En stor golvväxt skulle räcka för att det ska kännas mer välkomnande, om det får plats.
Kange1, 2009-03-24
Hej, underbart fint som du säger "grunderna". Faktiskt ganska likt vår hall med vitt, grått och ek. Jag tycker själv att vår hall är lite tråkig. Det jag skulle föreslå är en fondvägg i t ex två våder bakom där ni hänger kläderna. Fondväggen kan det med fördel vara någon några färger i för att "liva upp" lite. Alternativt en större tavla eller ett uppspänt tyg på väggen till höger innan trappen, då naturligtvis med någon färg i.
shalita, 2009-03-24
Textilier tycker jag saknas. Lite väl hårt intryck nu. Kanske sittplats med lyxig sittdyna?
bettan, 2009-03-24
Jag skulle definitivt välja någon form av dold förvaring för kläder och skor.
En sittbänk med läckert mönster på dynan eller fluffiga kuddar.
Stora ljuslyktor i grupp på golvet.
En stor maffig lampa som hänger ner i trapphuset.
En mer originell idé kan vara att sätta upp ett draperi med ett stort läckert mönster på den vänstra sidan och sedan dra för det i själva trapphusdelen så att man bara ser trappan där den går upp.
Det kan ge en helt ny känsla och den delen av hallen kommer mer att se ut som ett rum då.
En större tavla eller spegel ovanför byrån.
Komplettera med accentfärg som du gillar.
En lång matta på trägolvet.
Lycka till!
L1ndan, 2009-03-25
Jag tycker det är riktigt snyggt med belysning i form av typ spotlights i trappen. Så istället för tomma mellanrum mellan varje steg sätta för o sen i med spottar antingen mellan varje steg eller längst till höger på varje steg så det följer vinkeln upp :)
Tycker hallen är superfin o har stor potential!
cbaqke, 2009-03-26
Kläderna o skorna är ju väldigt synliga när man kommer in....en 3-pack av Ikeas vita eller svarta dolda skoskåp skulle nog inte va så dumt! Om nån garderob till ytterkläderna får plats är ju det ett alternativ! Väggord tror jag skulle platsa i hallen, rakt ner mot källaren o några tavlor på väggen upp i trappan skulle också va fint! Lycka till:)