Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Vardagsrums makeover.

Susan

Susan SE

Publicerat för nästan 14 år sen
Följ

Någonstans måste jag börja och vardagsrummet är det jag fasar mest för så jag lägger upp det först. Jag har lite "egna" ideer om hur jag vill ha det, så jag lägger in bilder. Ni får gärna komma med fler ideer eller synpunkter.

vardagsrum
vardagsrumsbord
taklampa
taklampa
databord
hall,kattmöbel
vardagsrum,terrarium,leksaker
Frallan

Frallan, 2009-03-21

skulle du kunna lägga upp en bild på v-rummet från en annan vinkel så att man kan se hur det ser ut i det hörne som inte kommer med? soffan oc fåtöljen är ju väldigt stora, så det känns som att det skulle kunna vara svårt att placera dem på något annat sätt, men har du provat att ställa dem på andra väggen (där tv:n står nu så att det slipper kännas som att man går rakt in i soffan när man kommer in genom dörren? Skulle vara fint att sätta tv:n i ett lite större gamalt linneskåp med dörrar som man kan stänga om och så kan du sätta din fina bordslampa ovanpå skåpet och nån fin växt. Jag skulle absolut ta den vita lampan, lampor i mörkare tyg tenderar att ge ett lite konstigt ljus, medans i vita lampor kan du själv bestämma hur starkt ljus du vill ha genom val av glödlampa. Tycker det skulle var fint med en fondvägg med den här magnolia tapeten till de grå sofforna: http://www.flickr.com/photos/mininspiration/1634665066/
Lycka till!

Klockbacken

Klockbacken, 2009-03-21

Jag hade lagt till en accentfärg. Finns det någon färg du gillar? Limegrönt, turkost, cerice, orange...??
Köpt en ryamatta i den färgen kanske gardiner med inslag av accentfärgen.
Ett snyggt bord oxå.
Jag hade flyttat kattklösaren hade jag flyttat så den inte syns när man kommer in i rummet.
Måla väggarna vita och ha fondvägg bakom tv:n En med stora härliga mjuka mönster.
http://www.styleroom.se/album/2403
Eller liknande =)
Jag tycker att den vita lampan är snyggast.

Susan

Susan, 2009-03-21

Hej, jag kan absolut lägga upp fler bilder på rummet så fort kameran har kommit hem igen. Och anledningen till varför allt står uppradat är på grund av min rejsande son. Och terrariumet som står hos mig tillfälligt. Tack för tipsen. Bilden på tapeten är verkligen fin.

Susan

Susan, 2009-03-21

Hej. Grönt är en färg jag verkligen gillar, men jag har sett orange i andras album och funderar om det är något som skulle passa i detta rum? Kattklösaren kanske passar bättre bakom dörren till toaletten?

Klockbacken

Klockbacken, 2009-03-21

Ja, den ser ju ut att få plats där =)
Jag har oxå sett orange tillsammans med svart, grått och vitt. Det är riktigt snyggt!!
Jag själv har grönt, välkommen in och kika. Jag ångrar absolut inte vårt val =)

evask

evask, 2009-03-21

Lampan som står bredvid tvn ska nog stå någon annanstans . Inget fel på lampan men bredvid tv ser den ut som en koloss......Den är säkert snyggare ngn annanstans

Susan

Susan, 2009-03-22

Jag håller absolut med. Men den ser enorm ut var den än står.

sofieshus

sofieshus, 2009-03-22

Håller med om kartellen, den måste bort från tvbänken! Sen håller jag med om att måla en vägg i en färg du tycker om och accenta rummet efter väggens färg, med kuddar & dylikt. IKEAbordet är INTE dyrt om man jämför med vad bord kostar. man kan inte alltid mäta sig med IKEA's budgetmöbler alltid, utan köpa det man vill ha.

Spara, spara!

Jag skulle investera hissgardiner, lameller eller liknande till fönstrena. Jysk har halva priset på allt sådant varannan vecka, vilket är toppen! Gärna något som passar in med dem resterande färgerna. Jag skulle måla rummet rakt av helt vitt, men bakom soffan tycka upp en häftig fond eller måla en schysst kulör. Skulle du sätta fonden vid tv'n, är jag rädd att det blir "får plottrigt".

Kattpidestaler är ju bland de fulaste inredningsdetaljerna man kan ha, men ack så behövliga :-D

Lycka till!

Susan

Susan, 2009-03-24

Jag blir så avundsjuk när ni får det att låta så lätt;)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons