Detta är ett ihop plock av mitt hem i dagsläge. Allt hade sin plats i min förra lägenhet men nu när jag flyttat till mindre har inget hamnat där det hör hemma. Var ska alla saker vara?! Orken tog slut och inspirationen läckte ut. Så nu knölar jag runt på mina bara knän och hoppas på att ni kan och vill hjälpa mig i mitt kaos.
Frallan, 2009-03-18
Hej! Lampan i köket är ju jätte fin och jag tycker att den skulle kunna passa ovanför soffbordet i vardagsrummet! I de båda hallarna skulle det vara fint med svart-vit randiga lång mattor (har funnits billiga på rusta för en tid sedan). Jag vet att det finns bra våtrums färg som man kan måla med på våtrumstapet, kanske har du någon vän som kan hjälpa dig, när du har lillen:) Jag tycker absolut att du skall ha en större tavla ovanför sängen. Åk till Ikea och köp en stor ram 70x100 cm och leta sedan runt på nätet efter en affisch som du gillar, behöver inte bli så dyrt! Mitt största tipps är att börja med ett rum i taget och låta det andra få vara så länge, det blir lätt så att det känns förmycket annars, låt det få ta sin tid! Om du känner dig bekväm med symaskinen så är det ganska lätt att sy en gardinkappa i ett fint tyg som du kan fästa runt skötbordet för att dölja alla prylar som står under. Lycka till! Det kommer säkert bli jätte fint så småning om:)
Stina_L, 2009-03-18
Alla viktiga lappar kan man sätta på insidan av garderober om man lätt vill kunna läsa dem...annars kommer kylskåpet snart vara belamrat igen.
Susan, 2009-03-18
Lapparna har en tendens att komma tillbaks hur jag än gör, mest för att jag inte har någon "egen" plats för dom.
Susan, 2009-03-18
Lampan har hängt i vardagsrummet tidigare, men den var mest i vägen då möbleringen aldrig blev den rätta.
Och eftersom jag tyvärr bor i en hyreslägenhet kan jag inte göra mkt åt toaletten mer än trixa med draperi och handdukar och en matta för att ändra färg.
Susan, 2009-03-18
Lampan har hängt i vardagsrummet tidigare, men den var mest i vägen då möbleringen aldrig blev den rätta.
Och eftersom jag tyvärr bor i en hyreslägenhet kan jag inte göra mkt åt toaletten mer än trixa med draperi och handdukar och en matta för att ändra färg. Men mattan ska jag verkligen fundera på. Tack för tipsen.
Stina_L, 2009-03-18
Ja, visst är det konstigt! :) Jag har samma problem fast med högar av tidningar. Men just det där med lappar fungerar i alla fall bra för mig. Kul med alla före- och efterbilder du lagt in! Man ser vad man kan göra med små medel.
Theolina, 2009-03-19
Kommod under handfatet i badrummet, hyllor till vänster om toaletten? Ser inte riktigt vad det är för färg i badrummet på väggarna men försök ta upp de färger som redan finns? Till sovrummet- en tavellist ovanför sängen kanske? Då kan du byta tavlor och prylar efter behov. Soffbordet var underbart! Lycka till :)
Susan, 2009-03-19
Jag funderar på något skåp över toaletten, men vill inte ha något allt för skrymmande då toaletten i sig är väldigt liten. Och under handfatet kan jag tyvär inte klämma in något skåp då jag har kattlådan där.
Färgerna på toaletten är grå och rosa.
En tavellist lät verkligen som något jag komma snappa upp på.
Och bordet ser bättre ut än det igentligen är;) (GNÄLL, GNÄLL, GNÄLL;))
men det ska jag slipa ner färgen på, då jag förra sommaren fick den briljanta iden att slarvigt kasta på lite vit färg.
bettan, 2009-03-21
Jag skulle ta bort kattlekplatsen från rummet och flytta in den svarta lampan i sovrummet och sen hänga den stora, fina taklampan du har i köket över ett nyinköpt soffbord.
Alternativt kan en så stor lampa hänga som ensambelysning i ett hörn bredvid soffan - men då behöver det vara tomt under.
Lägg sen till en favoritfärg på matta och detaljer. Försöka att hitta en så stor matta som möjligt alternativt lägg ihop två likadana - det brukar bli billigare!
Stora mattor "lugnar ner" ett rum.
Den nya lampan du har tänkt köpa kan passa bra i köket eftersom den inte är så stor.
Ta absolut ner tavlorna i sovrummet om du inte gillar dem - då är det bättre att ha tomt ett tag!
När det gäller badrummet - kan du inte sätta upp hyllförvaring ovanför fotändan på badkaret?
Då kommer alla prylar att döljas av duschdraperiet!
bettan, 2009-03-21
P.S Glömde lämna ett tips om skötbordet. Varför inte lägga ett fint tyg över skötbordet som hänger ända ner till golvet?
Då döljer du alla prylarna under men kan ändå lätt nå dem.