Har nyss flyttat till en tvåa med min sambo. Själva huset är ett gammalt regemente som har nyrenoverats till studentlägenheter.. Lägenheten är lite "gammalmodig" med högt tak och stora fönster. Har svårt att klura ut vilken accent färg jag ska ha i lägenheten då lägenheten har ljusblåa fondväggar.
Wonderful, 2009-03-16
Hej!
Jättemysig lägenhet!
Eftersom du har ljusblåa fondväggar hade jag valt att sätta till champagne och andra "beiga" toner. Kolla in mimou, de har fina prydnadskuddar i en massa färger.
Ang. väggarna så kan jag tipsa om väggord som du kan klistra upp och ta väck som du vill. Kolla in min blogg för mer inspiration om b la detta http://www.komma-hem.blogspot.com. Scrolla ner på sidan så hittar du. Även hyllor med fotografier och bokstäver är fint. Även det kan du hitta på min blogg. Varmt välkommen!
Bredvid soffan kan du sätta ett satsbord eller ett vanligt sidobord med en stor bordslampa. En matta, typ ryamatta i benvitt hade gjort rummet lite mysigare. En rund hade funkat.
Ovanför sängen hade jag satt upp en tavellist eller en bred LACK- hylla från IKEA och ställt flera inramade svartvita fotografier på.
SecondHandRose, 2009-03-16
Det bästa rådet jag kan ge dig: Bo in er först! Det kan ta ett tag att hitta sin stil, så ta det lugnt så ordnar det sig!
Sandrita, 2009-03-16
aw tack tack. Har så många ideer men man vet lixom inte vart man ska börja riktigt! tack för dem goda ideerna iallafall!
Harmonica, 2009-03-16
Håller med SecondHandRose...det kommer. Ta tid på dig, känn efter, kolla runt, sök inspiration lite här och var. Få inte panik och börja impulshandla..det kan blir dyrt...*L* //M
bettan, 2009-03-16
När det gäller den ljusblå färgen så skulle jag kombinera den med detaljer, kuddar, dukar, ljus osv. i vitt, lite pastellrosa och beigebrunt - det tror jag blir jättefint till fondväggen.
Dessutom är det ju inne med pasteller i vår!
Sandrita, 2009-03-17
hehe det är nog sant..