Har just ärvt en gammal fåtölj efter min mamma och jag bara älskar den (har alltid gjort)
Egentligen gillar jag tyget som är på, men det har gått sönder och slitits på flera ställen så jag tänker klä om den.
Nu till mitt dilemma där jag behöver er hjälp...
Ska jag klä den i tyg som ser tidsenligt ut för fåtöljen eller skall jag klä den i vad jag just nu tycker är snyggt? (ändrar mig ofta och tröttnar fort vanligtvis)
Tänkte först måla trädetaljerna i vitt men jag tror att jag lämnar de som de är på just denna möbeln i alla fall.
aleica, 2009-03-08
Hej, vill du ha inspiration så finns det massa omklädda möbler här: www.designspongeonline.com/category/before-and-after
Tryck Previous entries längst ner..det finns hur många sidor som helst! Det kan verkligen bli jättesnyggt med ett modernt mönster på en sån här gammal möbel. Lycka till!
Klockbacken, 2009-03-08
Underbar fåtölj!!!! I like!!!
Kan inte ett proffs laga tyget, det är verkligen så snyggt!!!
Om du måste klä om den så ta ett tyg som är från den tiden fåtöljen tillverkades, tycker jag.
retrobohem, 2009-03-09
jag tycker det är helt ok att ta nåt annat tyg så det blir en skön kontrast. Men av dessa tycker jag det rätsidan på blommiga är snyggast.
Helenes, 2009-03-09
Tycker Du ska utgå ifrån Vad DU tycker är snyggast,oavsett ålder stil på möbel-vill Du måla den vit..så gör det!Annars kan jag tänka mej ett tyg i Mörkbrunt råsiden! Söt misse =)
mamma-mallan85, 2009-03-10
Instämmer med sommardag.. =)
Kange1, 2009-03-10
Jag skulle måla den vit och använda tyget du har på sista bilden. Den skulle bli en dröm ;-)
jessica86, 2009-03-10
Jag tycker du ska välja det som känns bäst. Fundera på var du ska placera den och vad som matchar.
Monica.h, 2010-10-23
sicken söt katt!!!
Monkey, 2010-10-23
:)
creme, 2011-06-22
Fin fotölj, har själv en i blått tyg och vet inte riktigt vad jag ska göra med den.
Kollar hur din blir