Vill gärna ha tips/råd på hur vi ska möblera vårt vardagsrum!!
I mitt vardagsrums album ser ni hur vi hade det förut.
I detta album har vi 2 alternativ.
Rummet är ca 6 m långt och lite mer än 3 brett, väldigt svårmöblerat med tanke på vår stora soffgrupp...
Målaren kommer imorgon och då måste vi bestämt oss eftersom fondväggen ska vara bakom 3-sits soffan.
Tacksam för all hjälp!
boppa81, 2009-02-16
Jag tycker att det skulle vara snyggt att ha sofforna mitt emot varandra och ta bort bokhyllan. Annars tycker jag att lösningen på bild 5 och 6 är bäst.
Klockbacken, 2009-02-16
Det fungerar tyvärr inte att ha sofforna mitt emot pga att man inte kan se tv:n från ena soffan utan att vrida huvudet ur led =)
Bokhyllan är specialbeställd, vi designade den själva och den kostade 22000kr, vi älskar den och vill ha den kvar. Den matchar även resten av möblerna vi har lägenheten...
Just nu har vi som på bild 5och 6, det lutar åt det hållet...
Då ser man fonden när man kommer in i rummet.
evask, 2009-02-16
Jag gillar tex bild 4 hur sofforna står, däremot tycker jag inte att bokhyllan känns bra tillsammans med sofforna. Den känns för hög/stor.Mattan är bra tycker jag
Klockbacken, 2009-02-16
Synd att inte rummet vore 1 m bredare...
ias, 2009-02-17
Hej..kan du sätta bokhyllan på väggen vid ingången!?
och sedan endera ha sofforna paralellt.. med tv´n på den andra långväggen...mittimellan.
eller stora soffan på långväggen och lilla inte mot fönstret utan tvärt om..på samma sida som bokhyllan en bit ifrån..
skulle vara lättare om du hade måtten på sofforna med:)
ias, 2009-02-17
Jo..jag glömde en sak:).. det jag tänkte spontant när jag såg bilderna var att jag nog skulle sälja den lilla soffan och skaffa en eller två fåtöljer istället..de ser ut som det är lite trångt med båda sofforna..
Jennyshem, 2009-02-17
Superfint! Älskar mattan, är den köpt på Mio?
Klockbacken, 2009-02-18
Ja den är från Mio =)
Klockbacken, 2009-02-18
Vi har provat detta som du skriver, men det blev värre än bilderna här i albumet =( Tv:n är av klumpigaste sort i 65kgs klassen och är väldigt djup och tar mycket plats... Den gör sig inte så bra på vissa ställen i rummet...
Vi vill ha en mnordernare tv men får vänta med det ett tag.
Sofforna är verkligen bamsestora!!! En stor tabbe att inte kolla måtten på dom innan köpet.
Klockbacken, 2009-02-18
Jo du har rätt, det vore inte dumt att ha 2 fåtöljer istället. Ska hålla ögonen öppna och se om det finns några i passande färger...
Jag hoppas att dom nya tapeterna gör rummet lite bättre i formen.
Tack snälla för alla dina förslag =)