Köket är gammalt o fult. Vi ska budgetrenovera det, så att det funkar ett tag till.
Skulle gärna vilja ha lite hjälp med bänkskiva, diskbänk o kakel ideer och färger. Och gärna affärer.
Det mottages tacksamt.
Började skrapa väck fogen. Tänkte att om man tar bort den bruna fula fogen o sätter dit samma färg som kaklet så borde det göra lite skillnad.
99 kakelplattor, piss vilket jobb!!
Råkade skada några plattor på kanten med.
Men fick för mig nu att, äsch om man inte skulle ta o byta kakel med när man ändå grejar lite. Det hade ju gjort jättemycket.
Övrigt i köket är äggskalsvitt på väggarna och grönt, lime o svart.
Så vad tror ni hade blivit snyggt?
Klockbacken, 2009-02-10
Budget kan ju vara att lämna in luckor på sprut lackering, göra dom vita. Köpa snygga knoppar/handtag på Ikea.
Ta ner det gamla kaklet och köpa ett svart kakel. Annars finns det skivor plexiglas/lexan man kan sätta utanpå kaklet. Kanske tapetsera med en cool passande tapet som tar upp svart och lime som du har i köket, bakom skivan...
Bänkskiva i svart sten, diskbänk och ny kran finns billiga på Ikea.
Vi köpte vårt kakel/klinkers på Interkakel.
Kan ju finnas på rea om du googlar kakelbutiker...
Lycka till, hoppas du kommer på hur du vill göra med ditt kök =)
Mittplace, 2009-02-10
Tack tack för svaren:)
Vi har inte tänkt att lacka om luckorna faktiskt o har redan bytat handtag. De är inte superfina, men mkt bättre än de som vart innan. Med tanke på att det är stora märken efter de gamla handtagen valde vi handtag som dolde märkena.
jessica86, 2009-02-10
Jag hade målat eller lackat luckorna. Tagit bort den där vågiga kanten. Satt in spotlights. Bytt ut handtagen. Samt bytt ut bänkskivan. Vi köpte vår bänkskiva och även kakel på bauhaus. Rimliga priser där men personalen är katastrof. Handtag finns ju snygga och för en billig peng på ikea.
Lycka till med ert kök.
no68, 2009-02-10
Jag vet att ni redan har bytt handtag nu, men ett tips till alla andra: Biltema har snygga billiga handtag!
Harmonica, 2009-02-11
Hej!! Det blev mycket bättre när du tog bort volangen.. Jag hade satsat på vita, blanka, fasade kakelplattor. Målat vitt ovanför skåpen och som klockbacken säger: Ikea har snygga bänkskivor (jag hade tagit svart el. mörkgrå)samt diskho och annat till bra pris.Du har redan fina gröna detaljer som du kan bygga vidare på...fräscha växter och kryddor i vita blanka krukor skulle vara snyggt.
Lycka till!!!!
retrobohem, 2009-02-11
aaaa fy för volanger, vi har oxå det, babyblå! men byt kakel och bänkskivor nu så har du ju rott hem det. Du är ju på rätt väg nu och de gröna detaljerna är snygga o våriga.
Familjen_kaos, 2009-02-11
jag såg ett albun där de målat kaklet och bänkskivan med kakelfärg, det blev skitsnyggt! kanske vore något för er?
Mallis80, 2009-02-11
Vilken skillnad att få bort "volangen" och få upp nya handtag, tänk att så lite kan göra så mycket!
bettan, 2009-02-11
Jag skulle nog också satsa på vitt kakel men också måla väggarna vita. Äggskalsfärgen gör att det blir tre olika beige toner och vitt skulle kunna "lyfta fram" luckorna och få dem att se nyare ut!
Kompletteras med fler gröna saker.
Mittplace, 2009-02-14
Typ byta hela köket hihi.
Nä så mkt ska vi inte lägga ner på det. Inga målade luckor.
Har bytat handtag o tagit bort volangen redan.