Flyttade in i lägenheten(en 2:a på 56 kvm) för drygt 2 år sen men har aldrig kommit till skott att fixa köket då det har varit andra delar som behövts prioriteras. Har tänkt att försöka göra så lite/billigt som möjligt och så snabbt som möjligt då det är svårt att vara utan ett kök. Det är renoverat senast 1992 och ser faktiskt hyffsat modernt ut för att vara 90-tal.
Tapeterna är hemska och väggarna i dåligt skick, bredspackling och målning får det bli. Men vilka färger och var ska jag ha fondvägg? Om jag tar den stora väggen som fondvägg blir köket ÄNNU smalare och de andra fonns knappt någon yta på...
Hallontuss, 2009-01-10
Du kan måla luckorna själv. Måla med lackroller så blir det fint. Högblankt vita tycker jag skulle passa. Golvet vore snyggt att byta ut mot ett laminatgolv som ser ut som klinker, mörkgrått för att matcha bänkskivan.
AjsOnIce, 2009-01-11
Ja, jag har också funderat på sånt fusk klinker, undrar bara om det är kallt att gå på?! Tanken om högblanka luckor har faktiskt inte slagit mig, det skulle ju vara häftigt, vet du hur det blir på ekluckor där det finns viss mönstring i träet? måste man spackla igen det först tror du? Bordet är ju högblankt så det skulle bli snyggt ihop!
Tack så jättemycket för tipset, nu börjar jag känna mig lite sporrad igen!
bettan, 2009-01-12
Håller med föregående talare om mörkgrått golv så det blir lite "tyngd" i rummet.
Sen skulle jag sätta upp en stor, avlång spegel i kraftig ram - under hyllan och lika lång som den för mer rymd.
Slutligen en snygg lampa - som ger dubbelt ljus eftersom den reflekteras i spegeln.
Glöm sen inte att pigga upp köket med någon accentfärg oxå!
Poucciiies, 2009-02-06
Jag skulle ätta upp en fondvägg i mörkgrått lr vart med mönster på där du har hyllan med böckerna på.