Det är ett genomgångrum som jag inte vet hur jag ska göra.. Det röda tegelväggen är så dominant och så stor så jag vet inte vilka färger jag kombinera med den för att det ska bli snyggt....Nu har vi några "ärvda" fåtöljer och soffa där men jag skulle vilja ha något annat..
Bara så ni vet jag tycker inte om rött...
Hjälp mig..
Tack alla som har givit tips och råd!
Efter mycket funderade ska vi nu (snart) börja riva delar av tegelväggen och spisen. Vi har byggt/murat en ny spis i vardagsrummet ( se annat album) så nu är denna spis inte nödvändig mera så nu åker den ut! :D
Det kommer att komma en rad med garderober där i stället och det behövs verkligen...;D
creme, 2009-01-06
Tips: Måla tegelväggen och spisen vit, det gjorde vi och det blev en stor positiv förändring. Mycket snyggt och ljust.
boppa81, 2009-01-06
Håller med, måla det vitt.
APAN, 2009-01-07
Slamma väggarna och spisen i vitt,lite jobb men det kan det va värt...
Carolina, 2009-01-07
Eller måla väggen vit och spisen i någon mörkare nyans, till exempel mörkt gråblågrönt eller något.
artbytess.blogg.se, 2009-01-09
Ohh vilken tur att du fick bestämma, vitt över teglet är klockrent, sen hade jag målat en svar grå nyans på dom andra väggarna, varför inte slänga dit en snygg vägg målning, låna en overhead så e det enkelt..;-)
Sajber_brud, 2009-01-09
Det var en bra idé!
Undrar varifrån man ska låna en OH? Högstadiet eller gymnasiet?
artbytess.blogg.se, 2009-01-10
Ja kolla där, annars med någon som du kanske känner som jobbar på kontor, tror faktiskt man kan hyra en oxå, kanske på biblioteket..:-), kolla motiv på nätet sen skriver du bara ut på ett overheadpapper, enkelt...
Sen köp en penna på panduro som heter pesca, tror jag den heter, köp den tunnaste så kan du göra finliret med den, sen målar du resten med vanlig färg.
Jag tycker det e enklast att måla under tiden lampan är i gång, men har hört vissa som målar med blyerts först?!..
Ser fram emot att se färdigt resultat sen;-)
Hälsningar T