Har fått denna gamla fotölj som jag älskar. En liten karamell, men som ändå inte riktigt är i vår stil. Så jag har lite funderingar på att renovera den. Kanske både måla och byta tyg, eller vara mer försiktig och bara byta tyg men försöka behålla orginaltyget under. Vad tycker ni? Hjälp mig! Vill gärna också höra era erfarenheter om ni själva renoverat en liknande möbel. Kan man göra det själv, hur svårt?
Carolina, 2008-12-23
Verkar synd att ändra på en så speciell gammal fåtälj som ser ut att vara i gott skick...
Papiljotten, 2008-12-25
Åhh så fin :) Tycker du ska behålla den som den är OM den passar in..Och om du gör om den så finns ju själen ändå kvar i botten, det är värdet i dina ögon som räknas!
bettan, 2008-12-25
Jag tycker du ska behålla den som den är och ha den i sommarhuset om den inte passar in där du bor nu!
Simzon, 2008-12-26
Kolla värdet på den hos nån antikhandlare och om den inte värt mycket skulle jag nog lacka den svart högblank och byta tyget till nått riktigt fräckt som passar in hos dig!!
Esbe, 2008-12-28
Jag håller med alla andra: behåll den som den är. Jag skulle ha sagt som silversmeden, om hon inte redan hade sagt det.
gero222, 2008-12-30
Jag skulle nog bytt tyg och behållit det gamla under, så man kan återställa den om man vill.
Anna_Sthlm, 2009-01-20
Tusen tack för alla kloka råd och åsikter! :) Jag har bestämt mig för att låta stolen vara som den är. Trots allt är den söt! Dock får den nog flytta till övervåningen istället där vi har mörka orginalgolv från 1800-talet. Där kan det få smycka ett hörn. Återigen tack, jag behövde pushas åt rätt håll!
To-vis, 2009-02-26
Vilken fantastisk stol och tyg nej renovera inte :)
retrobohem, 2009-04-21
nej inte renovera den! det är coolt att få kombinera in en sån här möbel med modernare saker, blir verkligen en udda personlig grej.