Vi har då påbörjat vår hallrenovering. Eftersom vi är lite lata orkade vi inte ta bort bröstpanelen =) Från början tänkte vi ha vit panel och sedan någon snygg typ fondtapet ovanför. Men nu har vi ändrat oss tack vare att vi ska ha ett väggord på ena väggen. Då vill vi ju ha vitt ovanför panelen. Nu sitter där en fiskbensväv som vi kommer täcka över med "easy cover", och måla vit. Taket är redan målat vitt, golvet är ljusgrå klinkers. Snälla hjälp mig nu, vad ska vi ha för färg på panelen? Kan man ha vit panel eller blir det för tråkigt? Är det någon som har ett bra förslag, vill ha massor av ideér, gärna bilder också om ni har!! Tackar på förhand!!
bettan, 2008-12-06
Eftersom hallen ser väldigt liten ut så skulle jag nog måla allting vitt inklusive toadörren.
Sen lägga till färg på detaljer istället.
Ska väggordet vara svart? Annars kan en idé vara att ha väggordet i någon färg som du sen följer upp på andra detaljer oxå.
emka3, 2008-12-07
Dörrarna kommer bytas ut till vita. Väggordet kommer vara svart, annars var det en jättebra idé. Vi tror att vi kommer kommer att måla panelen i mörkgrått, kommer nog uppfattas svart. Vad tror ni om det?
bettan, 2008-12-07
Kan nog bli snyggt - men tänk på att mörka färger förminskar och mörkar ner i redan små utrymmen!
Kanske ska du inte ha någon gardin då?
Cattis, 2008-12-08
Självklart vitt! En färg gör att hela hallen krymper. Jag skulle sätta upp en väldigt diskret tapet upptill, med lite silver i. Sandbergs har jättemånga fina, då går det att ha väggord iaf.