Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hallmöbel

JennyPenny

JennyPenny SE

Publicerat för ungefär 14 år sen
Följ

Behöver hjälp att hitta hallmöbel. Den ska stå mellan de båda dörrarna. Väggen är ca 125 cm, varav ca 80 cm med klinker. Föreställer mig en bänk med förvaring, kanske en IKEA-byrå med dynor på. Ingen jack- eller skoförvaring, det finns i skjutdörrsgarderob på andra sidan ytterdörren.

hall,hallmöbel,bänk
hall,hallmöbel,bänk
sofieshus

sofieshus, 2008-11-26

Jag skulle inte ha någonting där jag. Är rädd att en möbel där blir för "trångt" och plottrigt. Men det är bara min åsikt. Svårt att avgöra på bild egentligen!

JennyPenny

JennyPenny, 2008-11-26

Håller nog med egentligen, men lite rädd att det blir bökigt att klä på och av två små barn i hallen utan sittmöjlighet. Är lite rädd att tapeten kommer att ta stryk också. Sen måste man ju tänka på gäster som kan behöva sitta för att sätta på sig skorna. En nättare pall kanske räcker.

Frallan

Frallan, 2008-11-26

Hej! Jag skulle absolut satsa på en liten, lite mer speciell pall att sätta vid väggen. Den kan ju få fungera både som en sittplats och ett litet konsverk eller smycke! Kanske en riktigt modern i en stark färg eller någon lite mer rusik?

JennyPenny

JennyPenny, 2008-11-27

Ja, det kanske får bli så. Ek, vitt eller guld tror jag på. Har ni några konkreta tips?

sanna83

sanna83, 2008-11-27

Förstår att du vill ha nåt att sitta på när du har barn... Men som du själv skrev.. "En nättare pall"... i vitt. Eller något utfällbart, oxå i vitt. Det skulle nog vara smidigast. Kan ju bli som en inte så djup hylla när du viker upp den..

Frallan

Frallan, 2008-11-27

Leta efter en enkel pinnpall på secondhand och måla den i guld, Eller varför inte en lite snirklig och sirlig gammal karmstol som ni målar i högblankt vit med en dyna som ni klär i något guldigt tyg. Jag personligen skulle nog skippa ek, det kan bli lite förutsägbart. Men gå på det som känns bäst för dig!

Hannnah84

Hannnah84, 2008-11-27

Jag såg på nått program på tv där dom köpt ett typ köksskåp, som dom satte stålben på och en dyna ovanpå. Så ut som "Faktum Horisontalt väggskåp". Snyggt och funktionellt och det finns ju jättemånga olika luckor att välja på.

Velouria

Velouria, 2008-11-27

Det finns snygga väggpallar, dvs pallar som du fäster på väggen och kan fälla upp och ner. Har sett sådana i ek i någon större möbelaffär. Det skulle kunna ge sittplats vid behov men sen inte ta upp så mycket plats.

JennyPenny

JennyPenny, 2008-11-27

Tack!
Hittade denna. Kanske inte så kul, men praktiskt med "ryggstöd" för att skydda tapeten. http://www.trabiten.se/vaggpall.htm

Ninne

Ninne, 2008-11-28

Något sånt här kanske?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60120250

Inte snyggast i världshistorien, men vit och fräsch och fyller sin funktion!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons