Fortfarande har jag inte kommit iväg och hämtat min fåtölj.
Men det hindrar ju inte att man tänker på hur man skall möblera med den.
Passar den oranga färgen verligen in hemma hos mig?
Det vet man naturligtvis inte förrän den står där.
Men under tiden, istället för att bara vänta, så provade jag fram lite färger på fåtöljen. Ifall man skulle få för sig att klä om den.
arvid, 2008-11-18
Fåtöljen ger mig sköna nostalgikickar faktiskt. Om du ska klä om den skulle jag nog antingen köra svart eller någon skrikig färg så den sticker ut lite.
Maria.F., 2008-11-18
Hej
Jag har gått kurs de senaste 5 åren (4tim/vecka)i möbeltapetsering och jag tycker absolut att du ska få denna läckerbit omklädd och framförallt omstoppad, det kommer kännas som en alldeles ny exklusiv fåtölj, formen är ju helt underbar på den!
DOCK... det kostar.. hade jag varit du hade jag tagit fåtöljen med mig och stämt möte hos några olika möbeltapetserare för att få en uppfattning om priset, som man oftast inte kan sätta definitivt förrän man sett hur det ser ut inuti vad som är utslitet av stoppning osv
Vad gäller färgen tycker jag man ska våga lite när det är en speciell stol som denna, de ser man att den har en vacker formgivning och är exklusiv , den plommonfärgade/lila är min favorit av de färger du visar
Maria.F.
Maria.F., 2008-11-18
Hej
Måste tillägga att jag hade ändrat på benens färg , som ser ut att vara bruna , silvermetallic ellr svarta hade jag gjort benen om jag renoverade stolen.
Maria.F.
janethepain, 2008-11-19
Hej!
Jag gillar verkligen fåtöljen. Den är as läcker. Tycker den var snygg i alla de färger du lagt upp. Jag tror inte det är ett projekt man ska prova sig på själv. Så länge man inte har god erfarenhet av att klä om möbler. Jag har klätt om en hel del möbler i mina dar.. och det är svårt. Denna hade jag inte vågat mig på.
Kolla upp med en tapetserare vad det skulle kosta. Brukar vara ganska dyrt. Jag hade en fåtölj jag tänkte lämna in en gång. Det skulle kosta 5000 ex tyg.
Jag hade behållt den i det tyg den är. Det är lite av charmen. Men det är ju bara vad jag tycker.. Låt inte syrran påverka dig för mycket;)
svampbob, 2008-11-19
Tycker allt att den ska vara som den är, men vill du ändå klä om den skulle jag satsa på svart, eftersom det är så dyrt att klä om dom, och lätt att tröttna på för mycket färg, lycka till =D
Lisa412, 2008-11-19
Den lila är såååå snygg!! Vill ha! =D
Har du vitt och grytt blir den lila stolen jäkligt snygg.
Oscar, 2008-11-21
Har äntligen hämtat stolen.
Måste påpeka att den upplevs som mycket mörkare och grönare än vad den är på bilden.
Ska försöka ta lite mer representativa bilder och lägga upp.
Jag gillar all färgerna, t.o.m. "orginalet" men det är tyvärr den nuvarande klädseln och den lila som är svårat att passa in med mitt nuvarande möblemang.
Vi får se vad jag kommer göra med den. Tänkte att den får stå till sig lite så man får "känna in den" innan man klär om den.
Det verkade ju som det kunde kosta en ganska stor peng.
Men där ska jag nog gå och fråga en tapetserare. Har upptäckt att jag har en i kvarteret och nästa bara 4 kvarter åt andra hållet.
ceciliaw, 2008-11-21
Ja den lila äger! Den röda är inte fel den heller. Dom andra rätt tråkiga.
Modinskan, 2010-10-06
Vilken underbar stol, hur gjorde du? Bytte du tyg? Den röda är hur snygg som helst men orginalfärgen var nog häftigare.
Oscar, 2010-10-06
Ja, om sanningen ska fram så står den fortfarande kvar utan att ha byt tyg.
Kan nog hålla med dig om att orginalfärgen är ganska ok. Så jag har inte nån brådska med att klä om den.
Men jag grämer mig för att jag miste om en likadan stol, fast med tillhörande fotpall, på en loppis bara några veckor efter jag köpte den nuvarande.
Jag kunde helt enkelt inte bestämma mig för att köpa den. Dum som man är!
Det hade varit riktigt läckert med två sådan stolar!
Klädseln på den andra jag inte köpte var dock nån skinn-imitation och hade krävt ett nytt överdrag. Då hade nog denna åkt med också...