Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Vardagsrum 2008 på Eneborg

Giggi

Giggi SE

Publicerat för ungefär 14 år sen
Följ

Vi behöver hjälp med vårt vardagsrum. Vi har äntligen köpt en ny soffa som är mörkgrå med lite beigevitt i. Vi är sugna på att köpa ett bord i högblankt vitt, men vet inte om det ska vara runt, avlångt m.m Även en matchande tvbänk. Men vad kan man sätta på väggarna och ska bokhyllan flyttas till där de gamla sofforna står?
Är även sugen på svarta gardinkappor. Vad tror ni om det?

Kvaliten på bilderna är inget vidare pga mobilbilder...
Alla förslag och tips är välkommna!!

ceciliaw

ceciliaw, 2008-11-14

Jag tror att ett sådant bord jag har skulle vara snyggt mot den vita mattan, kolla ceciliaw. Annars låter ju ett vitt i högblank fint men kanske försvinner i mattan (varför inte ett svart?) och jag skulle satsat på runt eftersom soffgruppen är ganska stram. Kuddar i soffan och ngn pläd. Själv gillar jag orange eller lila. En stor tavla ovanför soffan med matchande färger, trixa lite med ett foto och gör ett canvastryck, blir supersnyggt! TV-bänk kan du ju ha i samma högblanka som du väljer soffbord, jag håller på svart. BOkhyllan hade jag målat om ifall den ska stå i samma rum.

Klarita

Klarita, 2008-11-15

Jag tror att ett ovalt vitt bord skulle passa jättebra! Vi har ett sådant, kolla in på ruminteriörs hemsida. Kanske måla om bokhyllan och sätta korgar eller kartonger i vissa fack för att minska det lite "röriga" intrycket? Vilka härliga fönster ni har, skulle också vilja ha sådana!

tvillingmor

tvillingmor, 2008-11-16

Supersnygg soffa! Jag hade nog valt ett runt bord. Svart eller köper ny mörkare matta och kör på vitt bord. Passar nog bättre. Jag hade nog målat om bokhyllorna och fixat med lite korgar för de mer städade intrycket. Satsa på förvaring med lådor och korgar är ett tips. Gillar dina fönster, men kappa känns lite "ute".. Tunna mörka gardinlängder kanske vore något. Känns mer ombonat och varmt inför den kommande vintern. Och glöm inte massor av kuddar och plädar..Lycka till!

Maria.F.

Maria.F., 2008-11-17

Hej
Jag tycker det skulle passa bäst med naturvita hissgardiner av hög kvalite som är fästa inne i fönsternischen. soffbordet borde vara mer åt det kvadratiska hållet och lägre än det nuvarande. tänk på så att soffbordet inte blir kritvitt och mattan naturvit , skulle kunna få mattan att se lite solkig ut( har själv fått det problemet)
Maria.F.

Giggi

Giggi, 2008-11-23

Jag funderade också på ett svart bord med tanke på mattan, men då rummet är ganska litet och vi vill hålla väggarna vita för rymd, så blir det ett vitt bord trots allt med "silver"-ben. Lila är himla fint till mörkgrått, men så har vi redan svart och lila i sovrummet. Letar runt för att se vad det kostar att spraylacka bokhyllan, för jag tycker inte heller att den kommer att passa in. Tack för tipsen :)

Giggi

Giggi, 2008-11-23

Ja, det blir ett vitt bord, men ett fyrkantig sådant som det ser ut nu. Men visst, ett ovalt bord hade nog mjukat upp rummet lite. Vita korgar kanske blir fint?

Giggi

Giggi, 2008-11-23

En anledning till att jag funderade på svart gardinkappa var att persiennerna inte är så himla fina och utsikten är inte så himla fin, med massa hus och en av Helsingborgs mest trafikerade vägar utanför :/
Men kul att du gillar fönsterna :) De har nog varit med ett tag. Fastigheten är från början av 30-talet.

Giggi

Giggi, 2008-11-23

Precis det tänkte jag på när jag letade matta. Olika nyanser av vitt är ingen höjdare. Har tittat även på kvadratiska soffbord, men antingen är de 100x100 eller 50x50. Ett på cirka 65x90 hade varit det ultimata. :)

SiA

SiA, 2009-03-14

Skulle ta ett runt bord, IKEA har ett i vitt med kromade ben :)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons