Skulle vilja ha lite hjälp med färgförslag till mitt 60 tals kök som nu inte är i världens bästa färg enligt mig själv ^^
Från början va det meningen att hela köket skulle bytas då jag egentligen behöver ha en betydligt högre bänkyta.. men nu finns inte de pengarna och bostadsanpassning kan ja tydligen bara glömma.
Så nu vill jag förbättra det befintliga!
Resterande bitar av lägenheten går mycke i beige o coffeeton (både hall och v-rum) sovrummet är ljusgrått och badrummet annan grå ton.(ska lägga upp bilder på det i ett annat album :)
Jag är väldigt mycket för beige/brun..men kanske blir tjatigt om allt går i samma.
Även förslag på kakel/bänkskiva/golv tas emot!
Kan tillägga att jag inte längre har buren eller bordet som syns på sista bilden.. har ett rektangulärt furubord, stolarna har jag dock behållt och ska målas efter hur köket färgsätts.
Hoppas bilderna räcker till.. ska ta fler när kameran är laddad ^^
booleva, 2008-11-04
Vad tror du om att måla köksluckorna grå. dörrknoppar i borstat stål och kakel i en gråsvart ton? Kanske röda stolar och tillbehör?
evask, 2008-11-04
mörkgrå skåpluckor svart bänk svarta handtag eller metall. kakeldeor i mörkgrått?måla det blå på stolarna svart.
Emsa, 2008-11-04
He He=) Vad komiskt! Även jag tänkte föreslå gråa luckor. Till det skulle det vara fint med svart kakel. En mörk bänkskiva till det skulle nog göra susen. Vilken otroligt speciell färg det var idag, unik *ler*
Zophii, 2008-11-05
svarar till alla på samma :)
Grått känns okej.. fast jag är osäker på om det inte kommer kännas tjatigt då sovrummet ligger precis innan köket och också är grått.. men sen finns d ju såklart nyanser av grått och välja mellan :)
Tack för era svar!
Neena, 2008-11-05
Jag skulle oxå föreslå grå luckor. inte mörk grått utan ljusare. mina föräldrar hade ljusgrått i sitt kök, och det är en otroligt hållbar färg. och väldigt praktiskt. blir inte lika smutsig som vitt kan bli. Och, det är väldigt snyggt! Förstår att du vill fixa till. vilken färg! =)
ihemmetslugnavra, 2008-12-26
Har du sett annapanna`s kök? Det hade iaf jag haft som förebild, underbart på alla sätt och ett bra exempel på hur snyggt ett sånt här kök kan vara!
Linlima, 2009-02-03
Du skrev att du funderar på att betsa ditt köksbord, jag betsade mitt förra köksbord mörkt. Det blev jättefint, problemet var bara att det inte är så hållbart, kanske funkar med lack över? Tycker att du har en jättefin lägenhet, även om rosa kanske inte är jätteroligt tycker jag att det är kul med en färg på köksluckorna!
Zophii, 2009-02-03
Tack så mycke :)
julman, 2009-02-17
jag röstar för ljusgrönt! klassisk färg på just sådana luckor + att det passar väldigt bra till grått (ditt sovrum) så det blir en bra enlighetskänsla i lägenheten. Sen kan du ju köpa jättesnygg kakeldekor på designonline.com (finns med hästar och lite andra mönster som är retro). Vad gäller bord och stolar har jag ett jättefiffigt tips: vaxduk! måla det blåa på stolarna tex svart först sen kan du inhandla nån snygg vaxduk (åhlens har riktigt mycket snygga sådana men jag inhandlade ett på ica maxi som inte alls var så pjåkigt) så använder du limpistol och limmar på ovansidan av sätet samt bordskivan så träet fortfarande syns. gällande tapetvalet skulle jag byta ut den mot något svartvitt retro. Såg en jättesnygg tapet som skulle passa i en inredningstidning som ligger och skräpar nånstans, hittar jag den kan du få tillverkarnamn. lycka till!