Jag vet inte hur er budget ser ut, men det finns ju riktigt stora soffor som är ca 3 meter långa med divaner. Ofta kan man ju skruva loss divanen o byta plats på kuddarna så att man kan ha den på båda sidor om soffan.
Gå in o kolla i mitt album så får du se en bild på en stor fin soffa med divan..
Superfin soffa:-)
Det lilla "problemet" jag har är att jag inte vill att soffan skall stå med ryggen mot fönstret... och är soffan över 2,95 cm får den inte plats på den andra väggen...
alternativet som kommer upp i min hjärna direct blir ju att bygga en liten vägg som separerar rummet lite och delar av till en mat del som jag skulle ha på altan dörr sidan den skulle då stå ganska mitt i rummet och vara ca 2m bred ca. Sen välja Sit Down från MIO. Sen kan du ju välja att ha en vägg som inte går hela vägen upp till taket om du känner att det blir trångt och instängt, då blir det öppet men ändå separerat! :)
Jag hade köpt en soffa med divan sen hade jag placerat den med ryggen mot något av sovrummen. Dock ej direkt mot väggen. Då får du en luftigare känsla, och en vägg att ha tvn på.
majo, 2008-10-11
vill ni ha rummet som tv rum eller är det ett tv löst rum?
Är den enda funktion som ni vill ha i rummer eller vill ni ha någon mer funktion där?
dagdrommare, 2008-10-12
Jag vet inte hur er budget ser ut, men det finns ju riktigt stora soffor som är ca 3 meter långa med divaner. Ofta kan man ju skruva loss divanen o byta plats på kuddarna så att man kan ha den på båda sidor om soffan.
Gå in o kolla i mitt album så får du se en bild på en stor fin soffa med divan..
True, 2008-10-12
Superfin soffa:-)
Det lilla "problemet" jag har är att jag inte vill att soffan skall stå med ryggen mot fönstret... och är soffan över 2,95 cm får den inte plats på den andra väggen...
True, 2008-10-12
Rummet skall fungera som tv-rum/sällskapsrum.
majo, 2008-10-12
alternativet som kommer upp i min hjärna direct blir ju att bygga en liten vägg som separerar rummet lite och delar av till en mat del som jag skulle ha på altan dörr sidan den skulle då stå ganska mitt i rummet och vara ca 2m bred ca.
Sen välja Sit Down från MIO.
Sen kan du ju välja att ha en vägg som inte går hela vägen upp till taket om du känner att det blir trångt och instängt, då blir det öppet men ändå separerat! :)
janethepain, 2008-10-12
Jag hade köpt en soffa med divan sen hade jag placerat den med ryggen mot något av sovrummen. Dock ej direkt mot väggen. Då får du en luftigare känsla, och en vägg att ha tvn på.
True, 2008-10-12
Om jag inskaffar soffan med divan - vilket håll tycker ni då att divanen skall vara åt? Skall divanen vara in mot väggen eller ut mot "gången".