Ska göra om vårt sovrum. Det ska bli VITT, VITT, VITT. Har idag ett sänghuvud av ek med ribbor.
Hade tänkt att köpa en klädd gavel med vitt tyg.
Men, de kostar från 3000 kr.
Vad jag förstår är det inte helt svårt att göra en sån själv. Och inte lika dyrt.
Vad hade ni gjort? Köpt eller gjort?
Isabellee, 2008-10-17
Jag hade gjort en egen. Finns massor med sidor på internet där man kan få tips på hur man gör.
Det borde ju gå att bygga en rätt så lätt av den sänggavel som du har här på bilden om du skulle vilja göra det.
Mari_M, 2008-10-18
http://www.tv4.se/1.662752/2008/10/08/bygg_din_egen_sanggavel
Tror inte du behöver köpa skiva, använd dej av din gamla gavel. Sen kan du ju utgå lite från länken.
Tresor, 2008-10-18
Lite improviserat gjorde vi en sänggavel här hemma av en svart pläd och 2st soffkuddar vi sparat för att ha något att sitta på om man får väldigt många besökare. Blev riktigt bra faktiskt och så löste vi förvaringen av soffkuddarna :)
Skall försöka fixa fram en bild på resultatet.
//Tresor
Axelina, 2008-10-23
Tack alla för svar! Nu känner jag mig peppad att börja tillverka!
Sålde gaveln idag (+sängkappa mm) för 3700:- och "spar" 3000:- om jag inte köper en färdig gavel från Mio.
Så man kan ju nästan säga att jag har "tjänat" 6000:- (Eller ;-))
retrobohem, 2008-10-23
6000 att köpa andra välbhövliga prylar för :)
MalinAnnLouise, 2011-05-18
Hej!
Fick du till någon sänggavel till slut? För er som inte kan eller vill bygga en egen:
Klädda och stoppade huvudgavlar / sänggavlar kan man även köpa färdiga i valfritt tyg och i ett urval av mängder av färger - förslagsvis Sammet, Borstad Bomull (som denimtyg), Möbelull, Blommigt romantiskt, Rutigt eller Randigt på www.apriliainterior.se. Alla bredder. Prisskillnaden är inte jättestor, med tanke på de fina tygerna och klädda knapparna som ingår. För en 180cm-säng ligger priserna från 4500 sek.
/Malin