ska måla om vardagsrummet, Soffan e coffe färgad. alltså svart-grå med divan 3 sits. Tv bänken e svart låg och 2meter lång. Tv.n är platt å sitter på väggen. Borden är 3 st som är olika stora och som går at skjuta in i varandra dem är svarta med silver färgade ben, sen har jag även två sitt pallar i fejk skinn som är svarta. Jag funtar på att måla väggarna en ljus kaffe latte färg, men det ska ju tydligen vara så omodernt (haha) så vad skulle ni målat för färg?
trebarnsmamma, 2008-10-17
Iofs så ser jag ingen bild i tråden, men svarar ändå... Har själv en svart skinnsoffa i hörnmodell, svart bok-/vitrinhylla, svart TV-bänk, öppen spis med leca-stenar, kaffe-latte-väggar och en chokladbrun fondvägg. Må vara omodernt, men det ger värme med dessa brun-skaliga färger tycker jag. Så vill du ha kaffe latte på väggarna så kör på det. Måste allt egentligen vara "det senaste"? För mig räcker det med att JAG/VI som bor här gillar det och trivs med det vi har. Vårt hem är inte klippt och skuret ur en inredningstidning, utan det är något som vi har jobbat oss fram till, något vi tycker om och trivs med. Jag vill ha möbler som är sköna och tål tuffa tag. Vill inte oroa mig för att ungarna ska spilla/repa/förstöra våra möbler, utan de ska tåla att nötas/användas, så att säga... Hoppas du finner en lösning så att just DU trivs. /Åsa