jag skulle vilja ha hjälp med hur jag kan fixa till mitt kök så att jag trivs i det.
Jag har en liten dröm om svarta skåpluckor, tapet och glasskiva istället för kaklet och ev. en vit bänkskiva.
Min matmöbel är svart (IKEA)och väggarna är tapetserade vita (tror tapeten hette Qbik, midbec).
Vad tror ni om det??
Hallontuss, 2008-09-28
Jag tycker inte att du ska byta ut luckorna, satsa hellre på att byta ut kaklet mot tapet (med mkt svart i) som du skrev, och ev byta till svart bänkskiva. Spar den gamla bänkskivan så kan du byta tillbaka när du vill ha ljusare i köket igen. Du kanske tom kan tapetsera på en tunn skiva och sätta ovanpå kaklet, så är det lätt att återställa eller tapetsera om när du tröttnat.
janethepain, 2008-09-29
Jag hade börjat med att måla taket vitt. Kommer kännas luftigare. Jag hade även målat kaklet vitt. Jag hade liknande ivårt gamla hus, gick kanon att måla. Luckorna hade jag bytt, kanske kan måla stommarna?? Men kör på svart om du känner för det. Du kanske kan lacka om de luckor du har..
Lycka till hur du än gör.
korsmyr, 2008-10-01
Definitivt bättre med vitt tak, luckorna nertill svart men vitt upptill...Men någon färgklick behövs, kanske tapet på kaklet (det brukar funka skitbra att bredspackla på kaklet och sen tapetsera). Om man är lite ombytlig funkar det kanon med vinyltapet som är skrubb-bar, (brukar vara fräsch ca 1 år utan glasskiva). Samma tapet kan man ju sätta en våd bakom kökssoffan och klockan,det piffar upp. Kolla in City Lights från Midbec, samma tillverkare som Q-bic.