Precis nyinflyttad, dags att få ordning o reda i garaget. Alla har så vackra hem! Hur ser det ut i era garage? Glad för tips, smarta o billiga förvaringslösningar, för skidor, pulkor, verktyg... allt!
Sätt upp en verktygstavla, med hyllor ovanför och ställ ett gammalt skrivbord med hurtsar under. Där kan ni förvara allt som har med vertyg, färg osv att göra.
Skidor kan förvaras i taket eller på väggen liggandes på konsoller.
Köp fler lådor och backar och ställ i hyllorna ni redan har, köp fler hyllor om det finns plats.
Tror att det finns hållare till bildäcken att köpa så de kan hängas på väggen.
Låter lätt som en plätt, eller hur? :) Såna här ytor blir ju ofta ett kaos, men med bra förvaring är det nog lite lättare. Ska nog prova detta själv i nya huset, nu har vi inte nån ordning alls...
Rensa, kasta och sluta spara, man behöver nån låda julpynt sen kan man kasta "skiten", hihi det är oftas ändå inget man saknar, man vet knappt vad som finns där eller hur? Och då behöver man det inte heller. Lycka till =)
Tack! Det börjar närma sig... ska bara få iväg ett lass med virke o skräp så ska jag ta ett nytt foto! Man blir väl aldrig helnöjd, men det är klart stor skillnad o mer ordning!
strandkullen, 2008-09-27
Vårt garage ser ut ser ert. Jag ska sätta upp mer hyllor och göra ett ställ till skidorna på väggen...man samlar på sig mkt saker med tiden...
Hallontuss, 2008-09-28
Sätt upp en verktygstavla, med hyllor ovanför och ställ ett gammalt skrivbord med hurtsar under. Där kan ni förvara allt som har med vertyg, färg osv att göra.
Skidor kan förvaras i taket eller på väggen liggandes på konsoller.
Köp fler lådor och backar och ställ i hyllorna ni redan har, köp fler hyllor om det finns plats.
Tror att det finns hållare till bildäcken att köpa så de kan hängas på väggen.
Låter lätt som en plätt, eller hur? :) Såna här ytor blir ju ofta ett kaos, men med bra förvaring är det nog lite lättare. Ska nog prova detta själv i nya huset, nu har vi inte nån ordning alls...
janethepain, 2008-09-29
Vi har inget garage.. Tur är väl det;) Det samlar lätt på sig. Mitt tips är nog mest rensa o släng!!!
Peggy, 2008-09-29
Helt sant! Det blir nog många säckar till soptippen... också!
Peggy, 2008-09-29
Tack för tips! Vore så härligt med ordning o reda o det gör ju inte om det ser lite schysst ut oxå!
svampbob, 2008-11-19
Rensa, kasta och sluta spara, man behöver nån låda julpynt sen kan man kasta "skiten", hihi det är oftas ändå inget man saknar, man vet knappt vad som finns där eller hur? Och då behöver man det inte heller. Lycka till =)
Peggy, 2008-11-19
Tack! Det börjar närma sig... ska bara få iväg ett lass med virke o skräp så ska jag ta ett nytt foto! Man blir väl aldrig helnöjd, men det är klart stor skillnad o mer ordning!
Tony, 2009-01-04
hehe.... precis som en garage brukar se ut.
;-)