Nu är det dags att ta tag i sovrummet. Vi har bott i vårt hus i drygt ett år nu och det ser fortfarande ut som om vi är nyinflyttade. Har inga bilder på hur det ser ut nu att lägga ut, men det är oväsentligt. Jag har hittat mina drömmöbler, de är vita i en romantisk look, tycker de är helt underbara. Efter många års "tjat" har maken börjat tycka om vitt också...:-) Men jag vill inte att sovrummet ska bli för "kvinnligt". Hur ska jag göra för att det ska passa även honom? Jag funderade först på ljuslila väggar och mörklila accessoarer, men det blev inte särskilt manligt. Vilken färg passar på väggarna, gardinerna etc? Vill inte ha bara vitt heller, lite färger tack!
jessan, 2008-09-15
Tjusiga möbler! Vad sägs om grått. Det är väl en lite mer manlig färg. Sulle vara jättefint till allt det vita, uppblandat med lite silver. Om du sedan vill lägga till lite färg så passar ju lila jättebra till det gråa och du kan ha lila kuddar etc.
Linsan, 2008-09-15
Vad sägs om lite Ralph Lauren-stil? Marinblått, vitt och rött... Ränder och lite marint?
Jiz, 2008-09-15
Det tror jag stenhårt på! Direkt när jag läste det kände jag att det är ju så det ska vara. Lite Lexington kanske?
Linsan, 2008-09-15
Precis!!! =) Skulle vara SÅÅ fint och inte så feminint..
Qaroline, 2008-09-16
skulle satsat på ljusa väggar (grått och silver) som de här nedanför tycker. håller även med om lite marint och rött i allt det vita! vad är det för slags golv? ek är ju himla snyggt till vitt, rött och marint!
janethepain, 2008-09-16
Nu är jag helt ärlig. Om man väljer romantiska stilen tror jag att det är svårt att få det maskulint. Isf får man bryta helt. Häng inte upp dig på honom;) Kör stilen fullt ut ist. Brukar bli bäst så.
Jiz, 2008-09-16
Ekparkett.
Chatta, 2008-10-04
Superfina möbler!! Jag skulle välja ljusgråa väggar, alternativt randig tapet, vit grund m ngn färg som du tar upp i påslakan, sängöverkast, kuddar, plädar mmmmmmm
Frokenlarsson, 2010-01-15
Vilken underbar underbar säng. Vart kommer den ifrån?
Anncamilla, 2013-03-21
Underbar säng, var finns den?