Jag vill gärna ha tips på hur man inreder detta rum som ska bli ett gästrum.
Gärna med färg på väggar och möbler. Bakom det gula tyget är det en dörr in till elcentralen, det går inte att flytta på.
Vi har ev tänkt ha detta som gästrum/biorum? Men det viktigaste är iaf att det går att släppa ner gäster i det.
Det är 2 fönster uppe i taket i rummet. Det ena syns, och det andra sitter bakom den som har tagit kortet så att säga.
Till vänster är det ett valv, där man kommer in. Rummet fortsätter ungefär 40 cm åt vänster.
Bilderna är tagna innan vi flyttade in, så det är inte våra möbler.
Golvet vill vi ha kvar, annars så ska det bli en annan färg på väggarna. Gärna vit med kanske en fondvägg el något liknande? Kom gärna med förslag.
Rummet som angränsar till detta med ett valv går i vitt och ljusgrått.
Inna_skapar, 2008-09-05
Jag skulle ha satsat på att ha en eller flera bäddsoffor (beroende på behov) istället för sängar. Då blir det ju enklare att kombinera rummet som både gäst- och biorum. Färgerna skulle jag matcha med de ni har i rummet utanför. Lugna och vilsamma, tycker jag.
Lee, 2008-09-05
Jag har också tänkt i dem banorna, men hur ställer man sofforna?
Inna_skapar, 2008-09-05
Hur många sängplatser skulle ni behöva? Om det räcker med fyra stycken som mest, så tycker jag att du kan möblera såhär:
Om det är den sortens bäddsoffa där en av sängarna förvaras under själva soffan - och man alltså rullar ut den och fäller upp benen när man ska bädda - så skulle jag ställa en soffa längs väggen där förvaringshyllan med leksaker står. En annan soffa kan du ju ställa längs fönsterväggen. Alltså så att sofforna så att säga bildar ett L. I det fyrkantiga utrymmet som blir kvar mellan respektive soffa och hörnet där skattkistan nu står, kan du ju fylla ut med ett litet sidobord, som också kan fungera som nattduksbord när ni har bäddat upp.
Kiripiri, 2008-09-05
Jag skulle satsa o måla vitt där inne o ta in färgen med textilier. om ni inte behöver så många sovplatser så skulle jag kolla ex. på Ikeas bäddfåtöljer. ha ljus färg på dem och ha några varma färger på kuddarna och plädarna på dem. mellan de fåtöljerna skulle jag ställa ett runt bord och en läsgolvlampa för att till vardags kan man sitta där o läsa eller ta en kopp te/kaffe, ja you name it. någon grön växt som gillar mörkarerum. typ stor garderobsblomma
Kiripiri, 2008-09-05
på väggen längst in kanni ha en rätt så stor tavla med lite modern konst. och så klart ljuslyktor på lilla bordet.
Lee, 2008-09-06
Ska kika på bäddfåtöljerna, vet du vad dem heter?
Lee, 2008-10-10
Möblerna är ju som sagt inte mina utan tidigare ägares. Vi ska tapetsera el måla om, så det kommer inte alls att se likadant ut efteråt.
Nettan, 2008-11-08
avis...vill oxå ha en öppen spis! så himla mysigt:-9