Här är vår hall så som den ser ut just nu. Hallen blir vårt nästa renoveringsprojekt, någon gång nu i höst. Vi behöver tips på hur vi ska göra. Vi har lite idétorka för tillfället. Såhär såg väggarna och golvet ut när de förra ägarna flyttade ut. Väggarna är bara grundade. Vi funderar på att ta samma väggfärg som vi har på fondväggen i köket; dvs tofu (Alcro) för att sammanbinda rummen lite. Vad ska vi ha för sko- och klädförvaring? Som det är nu så ser det väldigt rörigt ut. Och vad ska vi sätta på väggarna?? Tips mottages gladeligen.
LouiseLinblau, 2008-08-17
Ni har ett härligt ljus i hallen dock saknas ju lite förvarings möjligheter. Jag skulle slå upp en liten väggstump mellan elementet och kontakterna, som ett avslut på klädförvaringen. Sätta upp två vita hyllplan, första i höjd med dörrkarmen och nummer två ungefär där den nuvarande hatthyllan sitter. På dessa kan ni placera ut korgar som både är snygga och sväljer mycket saker.
Under dessa hyllplan kan ni ju ha en stång eller/krokar, som ni vill, för att hänga kläderna.
Väggen som är rakt fram skulle nog jag satsa på ett gäng skoskåp (eller kanske två iaf beronde på hur de ser ut). IKEA har bra och snygga skoskåp. IKEAfantast som jag är;)
Lycka till!
ElinJ, 2008-08-17
Tack för de bra tipsen! Att slå upp en liten väggstump som avslut på klädförvaringen var en bra idé som vi inte tänkt på. Det skulle markera det på ett fint sätt. Har funderat på att köpa ex skoskåpet Trones från ikea, kanske de kan sitta på väggen rakt fram. de rymmer många skor samtidigt som de inte är så djupa (+ att man kan ställa fina saker uppepå dem).
LouiseLinblau, 2008-08-18
Ja, precis min tanke också! Eller kanske kan ni ha ett hyllplan över TRONES där ni kan ha lite fina saker som fångar ögat när man kommer in till er.
medlemys, 2008-08-18
Beronde på vad ni har för accentfärg i övriga rummen och vad för stil ni har i huset så kan jag ge bättre svar :)
ElinJ, 2008-08-22
Jo, det har du ju så rätt i. :) Vi har nog ingen speciell stil, men gärna raka linjer och rätt så "stilrent"/minimalistiskt, men ändå ombonat. Blev du nåt klokare? :) Inte så mycket för den romantiska stilen. Tar gärna emot tips även på div detaljer man kan ha framme. Har lagt upp lite bilder nu lite snabbt så du kan kika.
ElinJ, 2008-08-26
Ja det skulle va fint också. Vi vill gärna ha nåt som fångar ögat precis när man kommer in. Men det där "nåt" är svårt att hitta tydligen :) Tack för dina tips! Skulle du komma på några fler idéer så är det bara att hojta till! :) ps. väntar febrilt på nya ikea-katalogen. har du fått den än?