Jag och min pojkvän har precis köpt ett gammalt trähus från 1934. Vi blir tvugna att riva upp hela golvet pga torröta och tänkte då passa på att ändra planlösningen. Har våra små funderingar hur vi ska göra men det är lätt att fastna i sina egna tankar och tänkte därför höra hur ni skulle gjort. Ytan på planritningen är i verkligheten 65-70 kvadrat, finns även en oinredd vind som vi ska inreda med bla vårat sovrum.
Petra, 2008-08-06
Svårt utan att veta vilka ni är och hur många barn ni vill ha :-)
Men jag kör på ändå...större köksytor och öppna upp så köksbordet står i det nuvarande vardagsrummet. Ta bort (om möjligt) väggen in till "Rum"
Går det att bygga ut badrummet under trappen?
emelie, 2008-08-06
Vi är ett ungt par utan seriösa tankar på barn än, så än så länge tänker vi mer snyggt och lyxigt än logiskt och praktiskt :) Vi har funderat på att göra sovrum 2 till badrum och slå ut väggen från sovrum 1 till vardagsrummet.
Tack för tipsen, matbord i vardagsrummet får det absolut bli!
Petra, 2008-08-06
Det låter som en bra plan att slå upp mt sovrum 1, det kan man ju alltid ändra på igen i framtiden om man behöver fler sovrum.
Tänk hur det kommer att kännas att gå in på en toalett från vardagsrummet *hummm* Lite knepigt.
Ni kanske kan bygga en liten "hall/walk in clauset" innan toa-dörren så känns det nog betydligt bättre!
Jag tänker att lillväggen vid garderoben får stå kvar och sätt en dörr mitt emot öppningen från "rum" och ha en likadan garderob på andra sidan och så kanske det rymms nån snygg spegel och stol vid toa-dörren.
Lycka till och jag hoppas på kort här framöver/ Petra