Nu ser de ut såhär; En brund fondvägg till höger när man kommer in, rakt mot fönstrena på andra sidan. Den har guldrand och lite ljusare brun- sliten efter hängare och grejer- rent av tråkig alltså. Resterande väggar är en jätte tråkig beige tapet. Nu när jag frågat och tänkt så har jag kommit från till - en svart fondvägg till vänster när man kommer in ist, bakom tvn. Där på kommer de bli en vit väggmålning (vad?) Dem andra begia väggarna målas vita och även den bruna fondväggen, som är så avsides ändå, målas också vit.
pinkfriday, 2008-07-15
Oj låter lite förvirrande :) Kanske blir renare intryck att måla den befintliga fonden, eller så kan du ha hela rummet svart? skulle va coolt men då får man ha mycket bra belysning och grejer :) Eller måla alla väggar utan fonden svart? Nej du jag vet inte :)
Lis1, 2008-07-15
Haha jaa.. jag är nog lite förvirrad. Men kanske helt enkelt måla alla väggar vita förutom den bakom tvn som blir svart fondvägg? :D
pinkfriday, 2008-07-15
Det skulle nog funka bra. Blir snyggt med din nya tvbänk då :) Måste säga att du har söta husdjur! Såg dem i ett av dina album :) Vad ska du ha på väggarna?
Lis1, 2008-07-15
Ja precis. Då blir de vit bestå tv hylla och ett vitt sidobord där fondväggen är nu. Annars tänkte jag kanske en vit väggmålning på den svarta väggen då^^ Och tre självmålade canvasdukar över soffan. Vita hyllor på den svarta väggen och svarta på dem vita hehe.. nu är det bara jag som spekulrerar. Kommer inte så långt utan pengar än så länge.
Tack så mycket.. En udda hund och en udda katt i svart/vitt passar mig;)
hemlunda, 2008-07-15
Först av allt; visst kan du måla en vägg svart om du vill det. I inredningsprogrammen så vågar de ofta mer än oss vanliga dödliga :) Personligen skulle jag nog ha endast en fondvägg i antingen svart eller som nu brunt. Vita väggar låter snyggt också (lite vanligt dock)..Go for it!!!
pinkfriday, 2008-07-15
Tycker det låter kanon bra! Ja pengarna skulle förvinna fort om man köper allt man vill ha på en gång :) Kul att du kommer måla själv, mycket trevligare!
nej nu vart det sent dags att sova..
Lis1, 2008-07-15
Jo de blir ju hela rummet om alla andra väggar ska vara vita:) Jag håller med, de beiga är väääldigt tråkigt överlag. Ja svart/vitt kan ju aldrig slå fel?;P
Lis1, 2008-07-15
Hehe jaa men EN vägg i svart vågar jag nog minsan. Jo fast den bruna fondväggen jag har NU är så ful och sliten efter hängare och så blir den på sidan av allting känns de som. Den har liksom hamnat fel:) Vita väggar=vanligt? vad skulle du kunna tänka dig då till en svart vägg?:), så de inte blir för mörkt i hela rummet. Har bara fönster på ena sidan av den här lägenheten:)
hemlunda, 2008-07-15
Antingen vita eller ljusgrå väggar kunde vara en idé. Vill du ha en mjukare touch så gå med ljusbeige (äggskalsvitt)..dock tycker jag att vita väggar är snyggt tillsammans med en svart fondvägg :)
Lis1, 2008-07-15
Ja okej, de var så du tänkte:) Jo fast hallen är redan grå, så tänkte hålla mig ifrån grått i vardagsrummet då. Så de blir nog någon vit ..