Vi behöver hjälp med val av soffa eller med möbleringen. Soffan vi har nu har vi tröttnat lite på och vi är sugna på en divan eller något annat roligare. Men det är svårt med möbleringen. Där vår 3-sits står nu skymmer den fönstret och det är lite tråkigt, å andra sidan vill vi inte ha en jättelåg soffa heller, det ska ju vara skönt. Men vi får inte till det på något annat sätt, vi har en vägg-tv som av naturliga skäl inte kan placeras var som helst och soffan måste ju i alla fall lite utgå från den.
Om soffan skymmer fönstret vill jag istället ha tips om vad vi kan ha i fönstren, det vi har nu syns knappt, vi behöver större saker (som inte går sönder så fort våra busungar rör dem)
janethepain, 2008-06-24
Jag hade köppt en lägre soffa som inte går upp över fönsterkanten. Med en divan som går ut i hörnet till vä om tvn. Ett gardinbyte är ett måste. Köp några större vita krukor med tyngd i.. Snyggt med gröna växter i. Tycker inte det behöver vara så mycket i fönsterna. Det blir lätt plottrigt.
Jiz, 2008-06-24
Vi kan ju alltid prova en lägre soffa och se hur det känns.. Gardinerna håller jag med om, de är gräsliga!
Petra, 2008-06-24
Gillar oxå de tidigare förslagen.
Fotöljen kan då stå vid braskaminen och ha en snygg sideboard där med spel och böcker. Läslampa, litet bord att ställa kaffekoppen på och en matta så det blir en liten oas där!
Skruttans, 2008-06-24
Tycker också att de tidigare förslagen är bra, men jag hade slängt ut fotöljen och hellre sattsat på en vilfotölj,personligen Karlskrona från Ikea.
Kimpa, 2008-06-25
"synd" att ni varit så duktiga och dragit kablarna i väggen annars hade jag satt tvåan där tvn hänger idag och låtit trean ta tvåans plats och flyttat tvn brevid kaminen, på så sätt kan man ju se ut genom fönstret när man sitter i soffan vilket inte är fel men avståndet är kanske för långt?
Lite svårt att se.
Har precis som ni med soffan mot fönstret och det är inget kul alls.
Kimpa, 2008-06-25
Hmm såg nu att det antagligen blir alldeles för långt.
Jiz, 2008-06-25
Jo, bibliotekshörna låter väldigt lockande, men maken vill inte ha höga bokhyllor där. Möjligtvis en låg hylla. Vi har även funderat på piano eller barbord...många tankar, svårt att komma fram till vad som blir bäst.
Jiz, 2008-06-25
Ja, det blir för långt. Visserligen är vår tv extremt stor men ändå..jag tycker även att det är synd att hela rummet utnyttjas till en enda sak. Skulle hellre vilja dela upp rummet i två delar.