Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Etta på 24kvm!

lizku

lizku SE

Publicerat för mer än 12 år sen
Följ

Är en ung tjej som bor själv, behöver inreda om eftersom det är för trångt i min lilla etta! Har en etta på 24 kvm som jag ska försöka få plats ett piano, samt ett skrivbord för studier. Samtidigt som jag vill ha ett hem för underhållning (få in ett par gäster på cocktails eller dylikt) och ha plats för min pojkvän. hur ska jag göra??

Möblerna togs med från en trea jag bodde i innan så de är helt klart fel för min lilla etta! :/

etta,24kvm
etta,24kvm
etta,24kvm
etta,24kvm
sandraormander

sandraormander, 2008-05-25

Hej! Jag undrar om dörren på sista bilden är till en klädkammare/garderob. om fallet är så kan du ju allit försöka klämma in arbetsrummet där. Har sett några exempel på styleroom, väldigt fint och smart. Sedan tycker jag att du ska göra dig av med 3 soffan, kanske satsa på en mindre variant eller en divan eller fotöölj av något slag. Om jag fick betämma skulle jag också ta bort dörren från hallen in till stora rummet, sedan undrar jag om man inte skulle kunna ställa bordet på höger sida om köet (innifrån köket sett)? eller kanske det inte finns någon plats för det? nu vet jag snart inte vad jag babblar om. lite ideér kanske du har fått iaf. =) /Sandra

sandraormander

sandraormander, 2008-05-25

Kom att tänka på en sak till, en bäddsoffa är ju inte fel när man har lite utrymme. det kanske är jobbigt att bädda varje dag men värt det om man har liten yta att röra sig med...?

marjutt

marjutt, 2008-05-25

sängen är i vägen tycker jag.. kanske bättre med ngt så här?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10019952
så kan du ha soffa eller dator under, byrå eller vad som passar..eller bäddsoffa..
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10087106
soffan o bordet är för stort för din lya...
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30074551
till sist, bokhyllorna.. man kan sätta upp hyllsystem på väggen å på så sätt få mer golvyta..

arvid

arvid, 2008-05-26

1) Som skrivet nedan; bäddsoffa skulle du spara extremt mkt plats med.
2) Istället för att ha ex hyllor vid TV´n som tar golvutrymme, ha väggfasta hyllor.
Dessutom skulle du kanske kunna sätta lite hyllor nästan vid taket där du kan ha böcker osv. Vissa är iof allergiska mot sånt med det frigör en del utrymme.
3) Att få in ett piano känns tufft på sån liten yta måste jag säga och för att det överhuvudtaget ska funka tror jag du garanterat behöver en bäddsoffa.
4) Köp sittpuffar som dina gäster kan sitta på vid bjudningar. När du inte har besök kan du använda dem som bord med någon skiva över.

Carolina

Carolina, 2008-05-26

Skulle du inte kunna skissa upp en enkel planritning så man får en bättre överblick över vilka ytor du egentligen har att röra dig med?

Lillibill

Lillibill, 2008-05-27

Tycker du redan fått en massa bra tips, speciellt bäddsoffan från ikea både billig och snygg....Ser fram emot bilder när du är klar!!

iamthewalrus

iamthewalrus, 2008-05-27

bra ideér redan tycker jag. perfekt med en hög säng och skrivbord under i en sån här lägenhet. Behöver du ens det lilla matbordet? Där du har bordet nu kanske du kunde sätta vanliga hyllplan ända från golv till tak så får du nog plats med det mesta du har ute i rummet nu. Redan nu har hyllorna brevid tvn, sängen och skrivbordet fått en bättre plats. Pianot där tvn står och en platttv istället - fast blir väll dyrt. Men att hänga upp tvn ovanför pianot? På en hylla eller sån praktisk men ful hänggrej just för tvn. Bäddsoffa är också bra, behöver ju inte göras om till soffa varje dag utan då du vet att det kommer folk.

110kvadrat

110kvadrat, 2008-05-27

måste bara säga att din lägenhet ser fin ut :) men nu till lite tips :P
1) där du har matbordet, hade jag ställt pianot. om det får plats. sen hade jag inte haft något matbord, man kan faktiskt äta vid soffan om man bor som du gör. men är där plats i köket så hade jag satt matbordet där ist :)
2) sen hade jag tagit bort glasdörren.
3) tagit bort sängen och köpt en bäddsoffa istället och några sittkuddar till gästerna :)
4) hade även satt upp vägghyllor för att få upp saker med på höjden på så sätt kommer rummet se luftigare ut :)

hade även satsat på ljusa möbler eftersom rummet är litet kommer det se större ut med ljusa möbler :)

bjugge

bjugge, 2008-05-27

Ett tips för att slippa probemet med bäddsoffa är att ha ett snygg överkast till sängen och köpa en massa kuddar. Vips så har du en soffa/säng.

Hyllorna och malmbyrån skulle jag byta bort. Köp en massa köksskpå från ikea med vita luckor och sätt på hela den väggen. Du kan ju lämna plats i mitten av alla skåp där du sätter tv:n.

Pianot hade jag haft brevid sängen/soffa. Dvs plocka bort skrivbordet. Skaffa ett litet köksbord typ klaffbord och ha där du nu har ditt barbord. På detta sätta kan du ha ett kombinerat skrivbord och matbord. Ovanför köksbordet sätter du 37 djupa skåp så du får ytterligare förvaring.

Sen skulle jag skippa den stora mattan. Satsa på en lite mindre färgglad variant.

sälj soffa och barbord och skrivbord och satsa på väggskåpen :)

Carolina

Carolina, 2008-05-29

Jag måste bara varna angående tipset om bäddsoffa! Solsta är INTE en bra soffa, jag har den själv. Den är inte bekväm att sitta i och definitivt inte att sova i, den har nämligen inte stoppning längst in mot ryggstödet när man fäller ut den till säng...

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

• 1
  • 2
Nästa

Sida:

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons