Tänkte piffa upp sovrummet lite lätt. Ganska så kalt därinne nu och tänkte höra med er om man skulle kunna hänga upp typ draperier över spegeln så det blir lite orientaliskt och aladdin inspirerat? Tänkte i så fall ha färger som mörk vinröd och mörklila..så det matchar tapeten. Sen tänkte jag också sätta upp tavellister med lite ljus, tavlor och annat pyssel på.
ni får ursäkta mig för sängen är inte bäddad :P
hemlunda, 2008-05-19
Har du högt i tak? Du kan alltid göra en himmelssäng om du vill ha det lite aladin inspirerat. Annars kan du få inspiration från sidor som har en mera marakesch inspirerande inredning. Lycka till :)
marjutt, 2008-05-19
jag undrar .. om du inte vill ha kvar spegeln, så ta bort den.. sätt då en orientalisk fototapet där, som är lika bred som sängen.
taj mahal skulle va fint!!!
marjutt, 2008-05-19
http://bollywoodfoodclub.files.wordpress.com/2007/11/taj_mahal_small.jpg
maddan, 2008-05-19
jo fast jag vill gärna ha kvar spegeln. Tapeten var riktigt häftig men spegeln stannar nog kvar tror jag
maddan, 2008-05-19
jag har inte sådär jättehögt till tak. Funderade först 0på en himmelsäng men jag är inte så övertygad om det än.ska tänka på saken :P
hemlunda, 2008-05-20
Ok :) Angående spegeln så kan du alltid byta till en mer orientalisk. Gå på indiska och botanisera och du hittar alltid något:)
jema, 2008-05-22
Jag skulle nog satsa på att baka in kontrastfärger med fina mönster tillsammans med de färger som du föreslog. Blir det för supermatchat försvinner lite av den orientaliska känslan. Lycka till!
iamthewalrus, 2008-05-27
Jag tror inte på mörklila/vinröd draperi, i så fall mer vitt eller kanske mörkgrön om du vill ha det dovt. Får inte blir för mkt av samma färg. Svart tavellister med blockljus i olika färger skulle nog vara fint! :) lycka till!