hmm ja skulle kanske ha dragit ut soffan lite från väggen,bara lite så det blir lite luftigt.kanske nån accent färg - nån rolig kudde i soffan? Sen tror jag det skulle passa bättre med en lite längre tv-bänk kanske lite lägre med! kanske sätta upp nån tavla i soff hörnet, eller ovanför tv:n nån läcker stor vas på golvet med lite svarta pinnar i ??ta upp färgerna lite från det ASLÄCKRA matplatsen !! =)
jag hade först och främst målat den öppna spisen vit, om du aldrig eldar i den så måla den vit invändigt också.lägg lite prydnadssten där och sätt olika sorters ljus på stenarna, så blir det skitsnyggt :)
en lång vit tvbänk hade varit riktigt snyggt, sen hade jag målat om soffbordet till vitt.
väggarna hade jag målat i någon grå ton som matchar den snygga tapeten i köket :)
för att matcha mattan hade jag köpt några röda kuddar.
jag hade nog försökt fixa en tvmöbel som är låg och lång och täcker nästan hela väggen (tex ikeas byggbara system kan man bygga ihop i längden) på den hade jag sen stoppat en hög vas med pinnar el dylikt. lite ljus...ja du förstår säkert. kanske tom målat väggen bakom tvń i en mörkgrå nyans från soffan. annars tycker jag att det ser jättefint ut. matplatsen är fantastisk!! midbec extravagance är näst intill oslagbar ;)
Jag hade nog slängt några röda kuddar i soffan, kanske i något mönster som tar upp stilen från matrummet (snygg tapet där!)och kanske satt någon stor växt eller en lampa i hörnan vid soffan. Sen hade jag bytt tv-bänk till en lägre och längre som man kan placera lite prydnader på.
Tack för tipsen. Har varit och kollat på en lite lägre tv-bänk. Men är lite förvirrad om vilken färg man ska satsa på. Inredningen i säg är ju ganska mörk. Så är lite inne på en högbland vitlackerad långbänk. Vad tror du om det =)
åå låter fint, jag har också det!! matgrupps bordet är ju vitt det borde funka, annars tycker jag det är snggt när soffbordet å tv-bämlen är i samma färg men i helheten tycker jag ändå vit tvbänk, hellre än ek!
Petran, 2008-04-27
hmm ja skulle kanske ha dragit ut soffan lite från väggen,bara lite så det blir lite luftigt.kanske nån accent färg - nån rolig kudde i soffan? Sen tror jag det skulle passa bättre med en lite längre tv-bänk kanske lite lägre med! kanske sätta upp nån tavla i soff hörnet, eller ovanför tv:n nån läcker stor vas på golvet med lite svarta pinnar i ??ta upp färgerna lite från det ASLÄCKRA matplatsen !! =)
110kvadrat, 2008-04-27
jag hade först och främst målat den öppna spisen vit, om du aldrig eldar i den så måla den vit invändigt också.lägg lite prydnadssten där och sätt olika sorters ljus på stenarna, så blir det skitsnyggt :)
en lång vit tvbänk hade varit riktigt snyggt, sen hade jag målat om soffbordet till vitt.
väggarna hade jag målat i någon grå ton som matchar den snygga tapeten i köket :)
för att matcha mattan hade jag köpt några röda kuddar.
mary, 2008-04-29
jag hade nog försökt fixa en tvmöbel som är låg och lång och täcker nästan hela väggen (tex ikeas byggbara system kan man bygga ihop i längden) på den hade jag sen stoppat en hög vas med pinnar el dylikt. lite ljus...ja du förstår säkert. kanske tom målat väggen bakom tvń i en mörkgrå nyans från soffan.
annars tycker jag att det ser jättefint ut. matplatsen är fantastisk!! midbec extravagance är näst intill oslagbar ;)
pinkfriday, 2008-04-29
ta upp färgen på mattan och ha nån kudde eller tavla i samma färg kanske? en stor växt i hörnet vid soffan skulle nog bringa lite liv
Carolina, 2008-05-04
Jag hade nog slängt några röda kuddar i soffan, kanske i något mönster som tar upp stilen från matrummet (snygg tapet där!)och kanske satt någon stor växt eller en lampa i hörnan vid soffan. Sen hade jag bytt tv-bänk till en lägre och längre som man kan placera lite prydnader på.
Axelsson, 2008-05-04
Tack för tipsen. Har varit och kollat på en lite lägre tv-bänk. Men är lite förvirrad om vilken färg man ska satsa på. Inredningen i säg är ju ganska mörk. Så är lite inne på en högbland vitlackerad långbänk. Vad tror du om det =)
Petran, 2008-05-05
åå låter fint, jag har också det!! matgrupps bordet är ju vitt det borde funka, annars tycker jag det är snggt när soffbordet å tv-bämlen är i samma färg men i helheten tycker jag ändå vit tvbänk, hellre än ek!
Axelsson, 2008-05-05
Ja det håller jag med om. Meningen är väl att det också skall bytas ut så småningom. Så då får det bli ett vitt tv-bord också!
Petran, 2008-05-05
eller kan du ju måla om du gillar bordet du har!
Mallin, 2010-09-16
Vad har du i hörnet, längst till vänster?
Kan du inte ta en bild så man ser det hörnet oxå?
Jag hade nog som nån annan skrev, bytt tv-bänk till en lägre men längre som tar upp lite mer av väggen. Kanske vägghängt?!