Vi ska till att flytta in i en bostadsrätt. Så här ser sovrummet ut idag. Känner att något måste göras åt garderoberna (inte den inbyggda).
Vi ska också tapetsera om till en varm vitfärg och svart fondvägg.
Jag har mätt dörrarna på garderoberna men hittar inga nya dörrar med samma mått.
Jag känner mig inte så jätte sugen på att sätta för ett draperi, men det kanske är enda lösningen som inte kostar skjortan!?
hemlunda, 2008-04-10
Vad tror du om att byta garderobsdörrar?
whah, 2008-04-10
Jag hade ju det som första alternativ men dörrarna är bara 40cm breda, och har inte hittat så smala någonstans =/
janethepain, 2008-04-10
Kan du inte klä dörrarna i tyg. Ta bort handtagen och spänn ett snyggt tyg över dem. Häfta o limma bak. Eller limma på en tunn laminatskiva eller playwood som du kan måla.. Sen sätter du på ett snyggt handtag:)
whah, 2008-04-11
Jaså? Det vore ju toppen, det måste jag kolla upp! :)
whah, 2008-04-11
Det var ingen dum idé! Ska absolut ha det i åtanke, skulle kunna bli riktigt snyggt med något tyg över dom =)
bettan, 2008-04-12
Kan du tänka dig att måla dörrarna svarta?
Skulle kunna vara tufft till den svarta fondväggen - och sen bara byta till nya handtag.
Lite beror det ju på vad du har tänkt ha för stil i rummet för övrigt förstås.Det ser i alla fall ut som om taklampan skulle kunna passa jättebra ihop med mycket svart. Och sen är det ju bara att följa det svart/vita temat och kanske pigga upp det hela med någon accentfärg på t.ex kuddar och smådetaljer.
Hoppetossan, 2008-04-14
Förstår att du vill bli av med dörrarna..
Ett par tips, tapetsera om dem i en snygg tapet. Måttbeställ hos en leverantör som säljer måttbestälda köksluckor.
evelina_eli_3, 2008-04-14
Jag tycker att du ska måla dom svarta eller i någon annan färg som syns. Som tex orange, lila, grön :) De finns så mycket fina färger. :)
madeeeej, 2008-04-16
KLä i tyg tycker jag verkar mycket besvärligt, likaså tapetsera. Att köpa något snyggt draperi/gardinlängder att hänga för vore mycket snyggare! Det ger också en lite mjukare känsla! och du kan byta färg enklare ifall du tröttnar!
whah, 2008-04-16
Mnja, är lite tveksam på att ha dom svarta .. vill inte att dom ska konkurera med fondväggen.
Taklampan är inte vår så den kommer att försvinna :P
Idén med accentfärg nappade jag dock på, skulle kunna bli superbra :)