Vi har en groventre inne i tvättstugan,jag hade kanske tänkt mig en sittbänk och kanske en snygg gaderob som kan hänga in kläder i eller krokar,har inte riktigt dunderat klart på de. men då blir jag fundersam om det ser konstigt ut om bänken går en bit utanför ytterdörren!? de är de som är mitt problem om de ser konstigt ut när dörren är så smal.
Jag har djort en lösning i min hall som jag är väldigt nöjd med. Jag har satt liggande köksskåp både uppe och nere. Nu är ju dem ganska djupa. Men skåp som inte är djupare än väggen skulle funka. Så får man lite sittplats oxå, särskilt bra när man har barn. Ni verkar vara händiga, kanske ni kan snickra ihop nåt själva. Kolla gärna min hall, så förstår du kanske bättre hur jag menar. luckor kan man ju välja efter smak o tycke.
jo jag har faktiskt funderat lite i dom takarna att man tar en sittplats lite längre in och inte närmast den lilla väggen.Har faktiskt inte mätt den lilla väggen ska kanske göra de.
Det finns ingen möjlighet att heller bygga in en öppning i väggen där du kan få möjlighet att bygga in en bänk/skohylla... nu satt jag och googlade men hittade ingen superbra bild så som jag hade tänkt mig, men hittade på ett ungefär så du kanske förstår hur jag menar. http://www.viivilla.se/xdoc/articles/0000003101.jpg
Det beror ju såklart på vad du har bakom väggen osv. :) Men det är en väldigt läcker lösning tycker jag!
vad snäll du är som sitter och tittar runt :) nej de går tyvärr inte att göra så för köket ligger på andra sidan så väggen är väldigt tunn. Men jag hade en liknande bild på hur jag hade tänkt att de skulle se ut innan jag såg den här smala väggen.
Petra, 2008-03-25
Kan du inte bygga i en garderob under trappan i stället och ha en stor spegel och sittbänk på den andra vägen.
doppingen_m, 2008-03-25
de är för litet utrymme bakom trappan annars var de en super bra ide :)
hemlunda, 2008-03-25
Finns det någon vägg längre fram där du kan ha en garderob ( om det är nu det du behöver:)?
Vad hade du tänkt skulle rymmas i hallen?
hemlunda, 2008-03-25
Ska ni ha en groventre´?
doppingen_m, 2008-03-25
Vi har en groventre inne i tvättstugan,jag hade kanske tänkt mig en sittbänk och kanske en snygg gaderob som kan hänga in kläder i eller krokar,har inte riktigt dunderat klart på de. men då blir jag fundersam om det ser konstigt ut om bänken går en bit utanför ytterdörren!? de är de som är mitt problem om de ser konstigt ut när dörren är så smal.
annapanna, 2008-03-25
Kan ni inte platsbygga ? Krokar / hängare närmast dörren . Bänken kan väll börja en bit in på väggen , så slipper den hamna ute i dörrhålet ?
janethepain, 2008-03-25
Jag har djort en lösning i min hall som jag är väldigt nöjd med. Jag har satt liggande köksskåp både uppe och nere. Nu är ju dem ganska djupa. Men skåp som inte är djupare än väggen skulle funka. Så får man lite sittplats oxå, särskilt bra när man har barn. Ni verkar vara händiga, kanske ni kan snickra ihop nåt själva. Kolla gärna min hall, så förstår du kanske bättre hur jag menar. luckor kan man ju välja efter smak o tycke.
doppingen_m, 2008-03-26
jo jag har faktiskt funderat lite i dom takarna att man tar en sittplats lite längre in och inte närmast den lilla väggen.Har faktiskt inte mätt den lilla väggen ska kanske göra de.
Tack för era bra ideer!
cexi, 2008-03-27
Det finns ingen möjlighet att heller bygga in en öppning i väggen där du kan få möjlighet att bygga in en bänk/skohylla... nu satt jag och googlade men hittade ingen superbra bild så som jag hade tänkt mig, men hittade på ett ungefär så du kanske förstår hur jag menar.
http://www.viivilla.se/xdoc/articles/0000003101.jpg
Det beror ju såklart på vad du har bakom väggen osv. :) Men det är en väldigt läcker lösning tycker jag!
doppingen_m, 2008-03-27
vad snäll du är som sitter och tittar runt :) nej de går tyvärr inte att göra så för köket ligger på andra sidan så väggen är väldigt tunn. Men jag hade en liknande bild på hur jag hade tänkt att de skulle se ut innan jag såg den här smala väggen.