Hej!
Håller på att renovera sovrummet och vill egentligen sätta dit något annat än spegeldörrar för garderoben. Men nya dörrar kostar skjortan så jag vore tacksam för goda råd och tips på hur man med enkla medel kan förnya dörrarna. Har funderat på att sätta dit folie på speglarna, någon som har erfarenhet av det?
//annie-m
arvid, 2008-03-25
Spegeldörrar är väl super!? Ger känsla av att rummet är större och reflekterar ljus. Ok, guld kanske är lite 80-tal men vänta ett tag så blir det säkert modernt:)
Petra, 2008-03-25
Enligt feng shui ska man inte ha speglar i sovrummet.
Jag tycker det lät som en bra idé att sätta nån slags "folie" på dom.. det finns ju hur mycket som helst på marknaden nu.
Tiimarie har flera olika mönster och Mique.. kolla även bygghandeln och färgaffärer... K-rauta skulle jag tro har sånt.
janethepain, 2008-03-25
Tror du inte man kan måla eller tapetsera dörrarna.?!
hemlunda, 2008-03-25
Kan du tänka dig att ha frostat glas i något mönster? Såg på ett gammalt äntligen hemma då de sprutade glasen med någon färg och gjorde mönster så att det såg ut som frostat glas.
madelaine, 2008-03-26
jag skulle testa att spreja mässingen vit och behålla spegeldörrarna alt gå till glasmästaren och köpa film som man sätter på själv
marjutt, 2008-03-27
kan man inte måla m ngn slags glasfärg? fråga på målaraffärn.. annars ett ton m klistermärken. nej jag skojja.. men om man inte kan måla å film e dyrt, kan man inte köpa tyg å hänga upp för?? man kommer ju åt garderoberna ändå.. eller ta bort dom då isånnafall..
bettan, 2008-03-27
Hej!
Jag tror på ett draperi längs med hela garderobsväggen - om den inte är alldeles för lång förstås.
Draperiet behöver vara i flera mindre delar för att du lätt ska kunna komma åt garderoberna.
Enfärgat eller mönstrat i fina färger beroende av vad du för övrigt har i sovrummet.
Mycket tyg ger ju också en ombonad och mjuk känsla som passar bra i ett sovrum.
Matrixx, 2008-03-28
Hej! Mycket dåliga energier att ha speglar i sovrummet. Men en snygg och rolig tapet tror jag på. Själv tog jag bort mina spegelgarderober i sovrummet och sover nu 100% bättre. Lycka till