Vår son är 10 år och har fortfarande Pippi på väggarna för att vi inte kommer till skott. Han vill ha mörkgrått och vitt på väggarna. Sängen är OK resten kan bytas ut. Längtar efter förslag.
Grått/vitt är smart då ni slipper måla om när han blir äldre.. Det saknas "häng"-platser. Kanske sängen kan göras om till soffa dagtid och bli en sittgrupp tillsammans med två mindre fotöljer. Fotöljerna kan då antingen vändas mot sängen/soffan eller mot datorn efter behov. Att ha resten av rummet i grå/vitt och fotöljerna i annan färg kan bli lyckat.. En rejäl garderob med plats för både kläder och prylar kan vara på sin plats också. För den dan det börjar bli viktigt att ha det rent och snyggt:) Nyckeln tror jag är att kolla vad han vill ha rummet till, och göra det så att det är tillräckligt "moget" att han kan ha det även när han är 18.. Lycka till!
Tack det är en bra idé, men jag lyckades förhandla bort svarta och gula väggar till mörkgrå o vita för att istället ha gula detaljer. Därför tror jag att ljusgrått inte är lika uppskattat, men jag ska absolut fråga. Tycker själv det skulle vara snyggt.
I decomramas tapetkatalog finns massor med fina tapeter i alla möjliga färger. Till vår blivande v-rum har vi valt att fonda med en mörkgrå nr 4919 och övriga väggar köra med en matchande vit tapet 4913 som inte är riktigt kritvit. Både är lite "laserade" i stilen så de blir lite levande! Tåls att tittas på iaf:-)
Har ett tips på en stor tavla som passar bra i ett pojkrum.
Eftersom du har valt grått och vitt till väggarna i din sons rum så finns det en jättestor tavla på IKEA som har ett motiv med New York i svart/vitt med färg bara på de gula taxibilarna. Har du sett den?
Gult passar ju bra som accentfärg till grått och vitt så det går ju att ta upp gult i fler detaljer i rummet sedan.
Jag glömde att säga att Ikeas PS plåtskåp i silver är jättesnyggt till. Skaffa också ett databord i silver och svarta detaljer i rummet. Turkost men även lime grönt är jätte fräscht till.
Petra, 2008-03-06
Kanske får du inspiration på www.photowall.se
Kolla mitt tonårsrum...
Aggie, 2008-03-06
Tack snälla! Super
Janosh, 2008-03-06
Grått/vitt är smart då ni slipper måla om när han blir äldre.. Det saknas "häng"-platser. Kanske sängen kan göras om till soffa dagtid och bli en sittgrupp tillsammans med två mindre fotöljer. Fotöljerna kan då antingen vändas mot sängen/soffan eller mot datorn efter behov. Att ha resten av rummet i grå/vitt och fotöljerna i annan färg kan bli lyckat.. En rejäl garderob med plats för både kläder och prylar kan vara på sin plats också. För den dan det börjar bli viktigt att ha det rent och snyggt:) Nyckeln tror jag är att kolla vad han vill ha rummet till, och göra det så att det är tillräckligt "moget" att han kan ha det även när han är 18..
Lycka till!
Aggie, 2008-03-06
De tipsen tar jag omgående. Självklart gör vi om sängen till soffa. Tack!
Helene71, 2008-03-09
Varför inte en skyline i gråskala som fondvägg, och matcha med ljusgrå väggar.
Aggie, 2008-03-09
Tack det är en bra idé, men jag lyckades förhandla bort svarta och gula väggar till mörkgrå o vita för att istället ha gula detaljer. Därför tror jag att ljusgrått inte är lika uppskattat, men jag ska absolut fråga. Tycker själv det skulle vara snyggt.
Kim, 2008-03-16
I decomramas tapetkatalog finns massor med fina tapeter i alla möjliga färger. Till vår blivande v-rum har vi valt att fonda med en mörkgrå nr 4919 och övriga väggar köra med en matchande vit tapet 4913 som inte är riktigt kritvit. Både är lite "laserade" i stilen så de blir lite levande! Tåls att tittas på iaf:-)
Lycka till!
bettan, 2008-03-17
Har ett tips på en stor tavla som passar bra i ett pojkrum.
Eftersom du har valt grått och vitt till väggarna i din sons rum så finns det en jättestor tavla på IKEA som har ett motiv med New York i svart/vitt med färg bara på de gula taxibilarna. Har du sett den?
Gult passar ju bra som accentfärg till grått och vitt så det går ju att ta upp gult i fler detaljer i rummet sedan.
hemlunda, 2008-03-22
En av mina söner har den här fondväggen tillsammans med en mörkare grå tapet med metallic skimmer. Helnyggt :)
http://www.midbec.se/undersidor/kollektionssidor/qbic.html
Kanske kan det vara någonting?
hemlunda, 2008-03-22
Jag glömde att säga att Ikeas PS plåtskåp i silver är jättesnyggt till. Skaffa också ett databord i silver och svarta detaljer i rummet. Turkost men även lime grönt är jätte fräscht till.