Del 1 av face liften. Nu är första ettapen klar. Vi har lagt sjögrässmattor över betonggolvet. Et budgetalternativ till trätrall och jätte skönt att gå på. Vi har också fått upp insynsskydd mot vägen och parkeringsplatsen.
Nu återstår del 2: växter, tyger och lycktor. Det får bli en annan helg
fluttergirl, 2008-02-24
Jättebra förutsättningar på denna balkong. Med ett mer ombonat golv och mycket växter och ljuslyktor så blir det jättemycigt. Tänk på när det gäller möbler att det inte bara ska SE snyggt ut utan vara skönt att sitta och koppla av på sommaren. Regissörs-stolar är ju snygga men vill man sitta i dem länge? Varför inte ha en såndär härlig vilstol i korg från IKEA också att ta en tupplur i eller ligga och titta på båtarna från? Insynsskyddet var jag inte förtjust i. Varför inte sätta upp en vajer under taket och hänga upp tunna gardiner i voiletyg? Lycka till!
Kjersti, 2008-02-24
Du har en bra poeng när det gäller regissörs-stolar, får hitta något annat. Fönsterfilmen tänkta jag använda från golvet och 1 meter upp i hörnet. Vi får spl från det hörnet så jag, så jag är lite skeptisk till gardiner. Tack för bra tips :)
Petra, 2008-02-26
Är det skjutdörrar eller viks dörrarna innåt? Såg då Isabell i Äntligen hemma gjorde om en balkong. Hon målade väggarna och taket..kanske du kan måla ditt golv i nån härlig färg?
Det finns ju oxå en krukställning på IKEA från golv till tak, det hade ju varit snyggt som insynsskydd. (en skena med X-antal krukor i zink)
Brickbord och några ihopvikbara solstolar och växter i krukor på hjulbrickor. Ressigörsstolar är ju så snygga och bekväma så det tycker jag ska få plats. + ett (ihopfällbart)bord där man kan äta.
Hoppas på efter bilder :-)
Kjersti, 2008-02-26
Tack för bra tips. Krukställningen på Ikea har jag faktisk täkt på jag med, men solen kommer från det hållet så jag vill bara ha skydd i halv höjd. Äntligen hemma ska jag kolla. Det kommer bler bilder efter påsk, jag lovar.
Kjersti, 2008-02-26
Det är skjutdörrar, täcker två av tre sidor
Tove, 2008-05-17
Det blev ursnyggt! Se gärna min balkong kan du ge mig tips vart du köpt balkong mattan? Försöker finna en matta till balkongen inom rimligt pris
Lina84, 2008-05-17
Hej hopp! Var har du hittat fönsterfilmen med rutorna?? vill ha!! =)
Kjersti, 2008-05-19
Hej
Jag hittade de på Bauhaus, om jag kommer i håg rätt gav jag runt 70kr per meter.
/Kj
Kjersti, 2008-05-19
Sjögräsmattan har jag köpt på Bauhaus, riktig prisvärd, lätt att lägga och skönt att gå på
Lina84, 2008-05-19
Oj! Det var mycket billigare än de ställen jag tittat på! Får absolut köra dit nån dag! Tack för att du svarade =)