Vi behöver hjälp med vår lilla hall. Det börjar med en tambur och är sedan en mellanhall för att sedan mynna ut i ett större möblerbart rum. Just nu finns det en inbyggd hatthylla och under den har vi ett skoställ. Vagnen står just nu i hallen men det är meningen att vi ska ta in den genom köksingången. Vi skulle behöva någon typ av pall att sitta på när man tar på sig skorna. Förvaring för vantar etc och ett bra ställe att lägga post och brev.
Petra, 2007-12-18
En sån där pall som man kan fälla upp platt mot väggen. Har sett i olika annonser i inredningstidningar.
Vilka underbara dörrar ni har.
Lilla_My, 2007-12-19
Ni kan hänga upp några snygga korgar på väggen mittemot spegeln, där buggyn står - t.x. Agen från IKEA. Lite färg vore fint - t.ex. två olika nyanser grått - en i varje "rum", för att ta fram de fina dörrar.
pinkfriday, 2008-01-03
Sätt en till hylla över hatthyllan och ha två korgar på, en för vantar och en för mössor ect. Utnyttja takhödjen :)
Väggen man ser rakt fram på bild 2 skulle man kunna hänga ett tidningsställ där ni kan lägga posten i (om ni öppnar dörren åt rätt håll :)). Där ni har barnvagnen kan man ha en smal pall med en tavla över. När ni inte behöver barnvagnen mer så kanske ni kan få plats med nån sittmöbel med förvaring i. :)
Litet60talshus, 2008-01-23
Hej! Här kommer mitt förslag: Ny plats för ytterkläder blir i garderoben..
Lyft bort garderobsdörren, spara den i förrådet.Bygg en ny större hatthylla i samma stil som den in redan har, häng den inne i garderoben så får ni mer plats för ytterkläder.(Det går att återanvända krokarna från den gamla hyllan).Ställ in skohyllan och fixa lite fin belysning så att det inte blir så mörk där inne. Häng upp en stor spegel på platsen där er nuvarande hatthylla hänger. Nedanför spegeln kan ni ha en långsmal pall att sitta på.
Erika, 2008-01-25
Hej! Jag hade gjort som Litet60talshus men låtit dörren vara kvar. Det är underbart att slippa se jackor och skor. Ni har tur skulle så gärna vilja ha det så!!!! Det ser mycket mer städat ut. Jag hade satt en pall med förvaring där ni har hatthyllan nu och kanske en välkomnande tavla eller varför inte en griffeltavla? Jag hade satt en bedydligt större spegel där ni redan har en spegel. Försök satsa på en enhetlig stil i båda hallarna och glöm inte belysningen....välj er favoritfärg och utgå från det. Ha inte för många olika färger i i hallen det ger ett stökigt intryck. Jag hade haft vantar och mösser som ni använder dagligen i pallen som man kan ha förvaring i och resterande inne i garderoben.
Fina golvlister och jättefin garderobsdörr!Rustikt och vackert försök och framhäva det så blir det inte så lamt....(menar inget illa)
Får ni plats med barnvagnen i garderoben?