Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

tonårsrum

miapian65

miapian65 SE

Publicerat för mer än 9 år sen
Följ

Hej nu skall äldsta dottern flytta hem och tjejerna skall dela rum. 2 st 1,20 sängar 2 byråer och skrivbord skall få plats, gärna 2 bokhyllor men det blir ju bonus. Rummet är fyrkantigt med fönster längs hela långväggen till vänster. har ingen aning om hur vi skall lösa detta så det blir mysigt rum för båda. De är 16 och 21. Hur har ni andra gjort? Jättebra att dottern flyttar hem blir rensat både i källare och klädkammaren ;))

Madame-Edith

Madame-Edith, 2013-08-19

Jag hade låtit tjejerna själva komma med tex två inredningsförslag var sedan hade jag tillsammans med dem tagit ut de bästa lösningarna för att få ett trevligt rum som passar dem båda. Har man själv varit med och planerat så blir det svårare att ha invändningar senare.

Lycka till! Madame Edith

miapian65

miapian65, 2013-08-19

Tack
Denna veckan är de båda på plats så vi skall försöka göra klart med inklöp av möbler från ikea. De har 2 helt olika. stilar så vi får se om de kan enas. Känns som det kan bli lite svårt att klämma in allting och dessutom 2 stora sängar men jag har sett lite bra bilder härinne skall be barnen ta en titt och se om vi kan få några ideer.. Styleroom är toppen :)

FruZeta

FruZeta, 2013-08-22

Antar att ni redan är igång med idéer och lösningar på det hela.

Jag blir lite nyfiken bara - hur länge har dottern varit hemifrån? Hur länge är hennes plan att bo hemma? Jag tänker att det ju är skillnad om flickan är hemma på en "längre visit/mellanlandning" eller tänker sig bo hemma en längre tid. Är man bara och mellanlandar så kanske man får ge lite avkall på en del önskemål för att försöka infria dem längre fram. Har den yngre systern förfogat över rummet själv förut? I sånt fall hur länge?

Om jag förstod det rätt så har rummet fönster utmed vänstersidan när man står i dörröppningen.?

Kan vara bra att fundera över hur tjejerna är och vilka behov de har. Hur de fungerar ihop?Vilka utmaningar de har i varandra, vad som skulle kunna bli irritationsmoment dem emellan. Detta för att båda ska trivas men också fungera ihop. Och parera undan onödiga konfliktområden.

Hur mycket kan se samsas om gemensamma utrymmen? Skulle det funka att de delar på bokhylla, fåtölj, skrivbord? Eller behöver de något som avskiljer resp sida eller räcker det med att de "har varsin sida". Om man vill dela rummet i två delar så innebär detta att man delar antingen så att båda får fönster eller, bara den ena. Om båda ska få fönster så blir det en del längre in och en del närmre dörren som blir lite av genomfartsdel. Likaså att möblera så att genomfarten blir så begränsad som möjligt.

Bra att tänka till att det ska funka mellan systrarna och hur ni underlättar det genom möbleringen. Och kan man sen kombinera det med stilar och styling som skapar trivsel så är det ju bara bonus. Och rådet att ta med tjejerna i det skapandet kan jag bra instämma i. Kanske till och med lämna över helt till dem? Om de kan samsas vill säga. Och om de har intresset med för den delen. *ler* Och om du tror dem kunna ta det ansvaret. Men då får du köpa deras sätt att lösa det också ;-)

miapian65

miapian65, 2013-08-30

Tack för råden. Den stora på plats nu med alla skor och kläder. Vi skall kolla på ikea behövs en byrå el 2. De kan samsas om skrivbord och byrå. Har kommit med förlaget att dela rummet i 2 delar och en skena i taket. Det sågades. Du och dina projekt! (Har köket på gång, börjat måla) dottern hemma på obestämd tid.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons