Det börjar bli panik på att byta soffa här hemma, de gamla håller snart inte längre ihop men vi har haft så svårt att ena oss och många modeller är eller känns förstora för vårt vardagsrum.
Nu efter mycket om och men har vi nog båda kommit fram till Ikeas Karlstad i mörkt brunt skinn. Jag hade gärna velat ha Stockholmsmodellen MEN jag gillar inte sömmarna som är mitt på dynorna då vi tidigare haft skinnsoffa med söm och det var just sömmarna som tog slut (annars har jag inget emot dem).
hur som...nu kommer nästa aber, ska vi ha hörnsoffa eller 3+2. Vi har aldrig ägt en hörnsoffa så det är svårt att se för och nackdelar mer än just att möbleringen blir mer begränsad.
Så, vad säger ni - hörnsoffa eller 3+2, för och nackdelar?
Någon som har soffan Karlstad? Är ni nöjda?
retrobohem, 2008-10-09
3+2 är ju mkt bättre för, just som du säger, möbleringen o ommöblering eller nytt hus eller vad som helst. det ger oxå möjligheter för att ha ett litet sideboard eller lampa eller så mellan sofforna. ud kan ju variera dig mkt mer med 3+2 jag tycker verkligen du ska satsa på det.
Netten, 2008-10-19
3+2 får det bli. Eftersom vi ska byta tv-möbel och bokhylla har ytterligare alternativa möbleringsmöjligheter dykt upp :)