Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Tips på tapeter till 5 årig kille!

Hedstrom

Hedstrom SE

Publicerat för mer än 9 år sen
Följ

Vi ska nu flytta och då ska vi passa på att tuffa till våran killes nya sovrum. Har dock helt kört fast på val av tapeter så skulle behöva en massa tips och få inspiration :)

Mossberg

Mossberg, 2013-09-10

Om du vill tuffa till det så kan du kanske måla något som han tycker om. Min son är snart fyra och älskar flygplan och bilar. Jag ska måla flygplanen från den nya filmen Planes i deras lekrum nu. Jag tycker det är lite roligare med målningar, då kan man få det precis som man vill. Besök gärna min hemsida http://miasbarnrum.wordpress.com/ så kanske du kan få en ide om hur man kan göra, men självklart med andra motiv. Lycka till!

FruAnna

FruAnna, 2013-09-14

Jag är ju så tråkig att jag inte alls rekommenderar att man sätter upp "barntapeter" i ett barnrum. De växer så snabbt och fixeringen vid bilar/prinsessor/sport eller pop idoler skiftar så snabbt att fortare än man anar sitter man där med ett rum som är helt fel. Jag skulle råda till att tapetsera i en färg han tycker om som håller i 10 år ungefär och sen satsa på tavlor, överkast, gardiner och prylar som man ställer fram och gör åldersrelaterat. Hade jag lyssnat på min min dotter hade hon suttit med en "I drömmarnas trädgård" fondvägg nu som 5 åring när hon helst av allt vill ha prinsessor och allt vad det innebär. Sen om 1 år eller två är det Monsters High/Barbie som vill upp på fondväggen för att om ytterligare 2 år handla om husdjur och prinsess och barbiefasen är long gone. När det passerat 3 år till så är vi i tonåren och då är det idoler och "coolt" som tema. Har man inte rivit ner barntapeten innan detta så är det ett krav att göra det nu.

Men visst, har man pengar och tycker det är skoj att tapetsera och måla och gör det snabbt så kör på nåt han gillar. Annars ta nåt enfärgat som håller länge och satsa på detaljer och många hyllor och "utställningsytor" där föremålen kan skifta från ett år till ett annat. Rejält långa tavellister och fina stora tavlor med favoritmotiven är minst lika bra som en tapet med samma motiv som sen sitter där fast.

Mossberg

Mossberg, 2013-09-16

Du ska ju definitivt välja något som han gillar.
Tavlor och lister kan vara lite vanskligt i mina pojkars lekrum där de lätt kan åka ner saker eller att dem slår i huvudet när dem utövar lite vildare lekar :).
Det räcker att måla en vägg för att det ska göra skillnad. En fotbollsvägg om han gillar fotboll, en racerbana om han gillar bilar, olika figurer som angry bird, rymd Buzz, dinosaurier, robotar eller varför inte en rymdvägg med alla planeter och en raket. Man kan måla en liten målning över sängen som dem kan ligga och titta på eller varför inte en stjärnhimmel i sovrumstaket som lyser härligt när dem går och lägger sig.
Jag tycker om att förnya mina barns rum och måla olika figurer som dem tycker om, så att måla på väggen då är ett väldigt bra alternativ för mig. Man ska göra det som känns bra för en. Sätt dig ner och prata med din son, jag tror att ni tillsammans kommer på något som passar bra.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons