Jag tänkte jag skulle skapa en tråd om pyssel. För oss som är pysselgalningar. Jag älskar att pyssla och här tänkte jag att vi kan visa bilder på saker som vi gjort själva, kanske tipsa om vad man skulle kunna göra själv, bolla ideer eller liknande.
För att någon ska börja så bifogar jag en bild på en lampa som jag gjort själv, så får vi se om någon fortsätter...
janethepain, 2008-10-06
Kul ide`Snygg lampa HUR har du gjort??? Ballong o garn eller??
Isabellee, 2008-10-06
Tack så mycket :) Jag använde mig utav en stor badboll istället för en ballong, kan tänka mig att när man ska hänga upp den att ballongen kanske inte håller formen lika bra som en badboll gör.
Isabellee, 2008-10-17
Tack så mycket :)
Jag tror det blir bättre av att göra av en badboll då den håller formen mycket bättre, så lampan blir riktigt rund.
Nej, jag hade inga problem alls med att få ut badbollen, bara tömma den på luft och dra ut den.
Först la jag snöret i tapetklistret så det fick ligga och dra in, sen hade jag min pojkvän till hjälp och en fick stå och snurra bollen medan den andra fick "langa" snöre. Höll spännt hela tiden. Efter det hängde jag upp badbollen och den fick torka i flera dygn tills den var helt stel och torr. Efter det tog jag ur luften och tog bort badbollen, monterade sladd och lampa och sen är den klar.
Fråga om det är något jag missat att beskriva :)
Ninne, 2008-11-21
Ohh så snygg! Jag blev absolut sugen på att prova att göra en sån här lampa.. skulle passa så bra i vårt sovrum!
Köpte en vit rislampa dit i brist på inspiration bara.. kanske dags att slänga ut den! :-)
A-K, 2008-11-24
Lampan var verkligen skitsnygg. Har tankar på att göra en sådan också men hade d aldrig tänkt på att använda en badboll. Själv så syr jag mest, och målar om saker.
Älskar att göra dörrkransar, brukar göra omkring 10 stycken den här årstiden så jag lägger ut en bild på min senaste.
Ninne, 2008-11-24
Jag som papperspysslar har gjort en skylt till vår ytterdörr.. vi bor i lägenhet så det är inga problem att hänga pappersgrejer på utsidan så att säga.. :)
Ninne, 2008-11-24
Isabellee: Använde du förresten något speciellt snöre till lampan?
Isabellee, 2008-11-26
Oj, jag har helt missat att kika om någon skrivit något i denna tråd.
Kul att ni skrivit och ännu roligare är det att ni visat upp något som ni gjort också :)
Ninne: Jag använde mig av vanligt garn, men jag var ute efter papperssnöre först, jag tror det skulle bli bättre men jag hittade inget och jag kunde inte hålla mig längre :)
Skickar med en bild på några skålar jag gjorde för rätt länge sedan.