Jag och min pojkvän har precis flyttat till en ny lägenhet och vi är lite oense om färgerna på möblerna i vardagsrummet. Hur skulle det se ut med svart soffbord och vit tv-bänk? Han vill egentligen ha allt vitt och jag vill ha allt svart, så nu funderar jag på om vi skulle ha det 50/50 så att säga. Möblerna är av samma serie. Någon annan som har blandat i vardagsrummet eller är det en oskriven regel att ha samma färg på soffbord och tvbänk? Stilen är lite newport/klassisk stil.
FruHolm, 2012-07-02
Hej.
Vi har öppen planlösning i vårt hus ( öppet mellan kök och vardagsrum) Vi har en modern stil och vi har blandat svart och vitt.. Soffbordet är vitt, sofforna svarta, tv-bänken är svart och bord och stolar i köket är helsvart. Vi har sedan brytit av med ett vitt golv ( med ådring så de inte ska synas om det blir någon liten fläck :) samt vita tacklampor och en stor svart bordslampa. Vi är helnöjda...
FruHolm, 2012-07-02
Hej.
Vi har öppen planlösning i vårt hus ( öppet mellan kök och vardagsrum) Vi har en modern stil och vi har blandat svart och vitt.. Soffbordet är vitt, sofforna svarta, tv-bänken är svart och bord och stolar i köket är helsvart. Vi har sedan brytit av med ett vitt golv ( med ådring så de inte ska synas om det blir någon liten fläck :) samt vita tacklampor och en stor svart bordslampa. Vi är helnöjda...