Hej
Ny här på Styleroom och tänkte berätta lite om mig själv;
36 år gammal och bor i Skivarp med min sambo och vår son. Marklägenhet, katt och hund.
Ligger i för hårdträning då planen är att tävla i Athletic Fitness i decembercupen i Lund i år.
Projekt;
Vi har en 4 rummare idag men som tyvärr vardagsrummet är dumt planerat. Som vi har fastnat för möbleringen idag känns det en aning trångt med tvbordet vi har. Det jag ska göra är att tillverka en egen Upphängning till tvn och dessutom bli av med alla sladdar under tvn samtidigt. Innebär att jag måste göra totalt 3-4 hål i väggarna som är 34 mm i diameter beroende på var jag väljer att sätta blu-ray och framtida förstärkare och högtalare. För att hålen inte ska se allt för hemmasnickrade ut kommer jag tillverka en plåt för vart hål som skruvar fast i väggen framför hålet. Tanken är att sätta in blu-ray och resten i garderoben bakom tvn så allt försvinner.
Sen är tanken att göra en egen mycket mindre tvbänk som är max 1200 x 250 x 20-30 mm stor och placera under tvn. Ben i 30 mm rundstav som jag själv tillverkar.
Bild på tv och vägg kommer Imorron :)
sklyftaren, 2012-05-06
Lägger upp en bild idag redan.
Det är klacken bakom tvn det handlar om. Antingen kommer blu-ray och förstärkare hamna bakom hela tvn i garderoben eller till höger direkt om tvn/klacken. Blir ett hål längst ner vid golvet till vänster om tvn, ett bakom tvn och möjligen ett från blu-ray/förstärkare in i klacken..
sklyftaren, 2012-05-07
Svarvat till ett rör till rätt ytter- och innerdiameter. Ska borras hål och kapas till rätt längder - gör 5 beroende på var Prylarna ska stå. Har även kommit på en löjligt enkel, diskret och snygg lösning på väggfäste :)
sklyftaren, 2012-05-09
Två brickor utsvarvade med skruvhål. Dimension 69 mm ytter, 40 mm inner och 4,5 mm tjocka. Bilder kommer inom ett par timmar :)
sklyftaren, 2012-05-10
Bilder som utlovat, om än lite sent