Får inte ihop det i mitt sovrum! Känner att en accentfärg skulle behövas men vet inte riktigt vad som passar. Rummet är tapetserat i guld (och då menar jag verkligen guld!) och en fondvägg i svart/grå/guld. Möblerna som vi har nu är i valnöt och golvet i rökt ek (mörkt och ljust varierat eller hur jag ska förklara). Har slängt in vitt så som gardiner, överkast och lite annat för att få in lite "ljus" men något fattas! Någon som kan hjälpa mig? Är det någon accentfärg jag ska få in eller har ni några andra idéer? Hade varit underbart att få höra i så fall :)
Kackholm, 2012-03-13
Guld och grönt/lime är fint ihop... som en accentfärg.. Det väcker ju också lite vårkänslor.
Köp nåt litet i den färgen och se hur det ser ut i rummet tillsammans med det andra. Några kuddar i den färgen, en pläd, några krukor. Behövs inte så många extra detaljer.
Skulle vara roligt se en bild på hur du får ihop det.
Lycka till!
/Elisabeth
dagenskreativa, 2012-03-13
Skulle nog vara lättare att hjälpa dig om du visar några bilder :)
helenaaas, 2012-03-14
Jag hittade inte hur man svarade på det ni skrivit så skriver ett inlägg själv :)
Dagenskreativa - Ska lägga upp en bild så snart min kamera är lagad så ni får se hur det ser ut i nuläget.
Kackholm, Elisabeth - Tack för tipset! Faktiskt funderat på grönt/limegrönt tidigare men var lite osäker men ska göra som du sa och köpa något och se hur det känns :) Slänger upp en bild då!
carro1009, 2012-03-15
Googla på guld+ tex orange inredning-bilder så får du upp en massa bilder på nätet i de färgerna! Sen kan du kolla in nån bra inredningsblogg med inspirerande bilder, tex min egen;) Som sagt, guld och vissa oranga nyanser kan passa bra, eller tyger som skimrar i både guld och rosa, metallicfärger osv...Lycka till/Karro
pappanna, 2012-03-17
Guld och petrol (alt turkost) är väldigt fint ihop.
erika-1980, 2012-03-17
Hej, låter som en bra början..för bra tips på färger och kombinationer kan jag tipsa om cosystyle.se eller karros.se,båda nya inredningsbloggar, massor med info om färg och inspirationsbilder!/Erika