I mitt vardagsrum är alla möbler vita utom matsalsbordet som är i ek. Bordet köptes på EM med 8 svarta skin stolar och idag har jag vita överdrag till dem. Nu börjar jag störa mig på bordet eftersom jag inte får den riktiga känslan att det passar in så bra med resten av inredningen! Eftersom bordet är bra kvalitet och kostade ganska mycket för några år sedan har vi svårt att sälja den.
Min fråga är till er som har vitt laserat eller målat något liknande bord, om det blev bättre eller ska jag låta den vara som den är istället? Vad tycker ni? Är bara rädd att inte förstöra det hela!
Tacksam för svar!
katrina24, 2014-02-24
Jag tycker du ska ha det som det är risken är att det blir för mycket vitt annars
waldenryd, 2014-03-19
Håller med det jag skulle tänka mig att göra är att mörkbetsa skivan och ha på klarlack. Du skulle kunna vitbetsa det men med ett lager så man ser trät men jag som sagt tror det blir för mycket. Man måste oftast ha något att bryta med.
sparris, 2014-03-20
Det vita behöver lite värme i mitt tycke-helvitt blir sanatorium för mig.
BellaIsabella, 2014-03-21
Åh detta skrev jag för länge sedan nu är det målat och är super nöjd....sparris inte om man har andra fina färger i övrigt !
Tack för svaret <3
bjorndahl, 2015-08-12
Vi har också ett ekbord hemma med 6 svarta skinn stolar. Nu är vi väldigt sugna på att skaffa vita överdrag till stolarna men hittar tyvärr inte rätt mått. Vart har du hittat dina överdrag? :)
Tacksam för svar!