Ville bara lätta på mitt hjärta. Jag är nästan trött på allt hemma. Har redan tröttnat på tapeterna, vill göra om sovrummet då jag behöver bättre arbetsplats. Sen när jag tänker på allt så vore det enklare att bara flytta och renovera på nytt. Jag har flyttat så många gånger och renoverat runt 5 lägenheter att det har skapat något slags beroende att göra om hela tiden.
Trots att det är snyggt egentligen så känns det inte tillräckligt och man vill göra om hela tiden, det som är värre är att min sambo är precis likadan, vi har skåpen och källaren fullt med plädar och kuddar och gardiner, vi har redan slängt massa kuddar, sängkläder osv ändå så köper vi mer. Det att hon jobbar på inredningbutik gör det inte lättare heller.
Är man inredningsberoende tro ?
Harmonica, 2011-09-04
Förmodligen är själva skapandet viktigare än resultatet...Dvs..att bli "färdig" är helt enkelt inte din grej...//M
Hencopenko, 2011-10-09
Ni är väl båda två väldigt konstnärliga själar som inte finner ro. Är lite likadan med att känna behov av att ha saker att göra hemma, det bästa för att tillfredställa sitt behov är att hitta på egna lösningar på olika problem och inte alltid spela efter reglerna. Kan komma på mig själv med att sitta och tänka på vad som skall göras härnäst. Tror faktiskt att det är viktigt att inte nöja sig, utan hela tiden sträva efter att förbättra nuvarande standard. Man måste våga utmana sig själv för att hitta kärnan på "problemet"
nina77, 2011-10-10
Samma här :) Jag ändrar och gör om hela tiden.... jag resonerar att
Förgyll vardagen med sånt som gör dig glad :)
Släng inget - sälj på loppis eller andra internet sidor= pengarna som blir där lägger du på nytt.
nina77, 2011-10-10
hehe läste inte det sista
inredningsberoende ???
Nej, det tycker jag inte. För min egen del handlar det om ett intresse/hobby. Jag mår bra av att göra om....kanske också för att jag inte har hitta rätta stilen som jag känner mig helt 100% nöjd med ( kanske för stunden) sen är det väl också ett tidsfördriv :)
Gabriella, 2013-03-27
Har precis samma "dilemma", för det tycker jag att det är. Älskar att inreda, renovera och fixa. Har alltid tyckt om att förändra och förbättra vilket jag också alltid gör. Brinner för förändringen och den inre bilden jag har i huvudet innan det är klart. Känns som att själva resan är mer viktig än målet. När målet väl är nått så letar jag efter något nytt att hugga tag i. Jag är nöjd ett kort tag och så vill jag förändra igen.
Tycker att alla mina pengar går åt till inredning och får även de kommentarer av familj och vänner. Känns som det är en inre drivkraft, som aldrig sinar....
paula_ric10, 2013-05-16
Blir man någonsin färdig? Jag har helt enkelt gått med på att man det mesta aldrig går att göra färdigt, men att man får acceptera det och njuta av processen. :)