jag har två badrum hemma hos mig och ingen av dessa har fönster. jag vill gärna ha grönt och levande runt om mig MEN...
inga blommor överlever!!! garderobsblommorna dör, plättarna dör och murgrönan dör. finns det ingen blomma som kan överleva??
vill inte ha plast. avskyr plast
emmaskastell, 2011-07-27
Ett tips är att ha en liten snittblomma som du byter ut varefter den dör. Min morsa (som är dubbelt så mycket inredningsnörd än vad jag är) har ett litet provrör fäst i kaklet med en sugpropp. I det provröret sätter hon varje vecka en ny liten blomma och/eller blad (som hon plockar från trädgården, klipper från någon krukväxt i huset eller tar från snittblommorna som hon brukar ha stående på bordet i vardagsrummet. Hon matchar till och med blommans färg efter badrumshanddukarna. :)
Fördelen är i alla fall att det ofta bara är en blomma i provröret med vatten så det blir varken dyrt eller jobbigt att byta ut den en gång i veckan ungefär.
Jäkligt snyggt är det och synd är att jag själv har så icke gröna fingrar att jag till och med lyckas döda kaktusar.
mrztigger, 2011-07-27
det sista var smart. har massa blommor som skall tåla "allt" och kan flytta runt på dessa.
den andra ide nvar oxå bra. skall se om jag hittar ngn sån variant på vas. har jättefina uteblommor som kan få komma till rätta i våra badrum
Mariposa, 2011-07-29
jag har sparat mina orchidéer som blommat över, köpt SIA's låtsas orchidéer och stukit ner i krukan med de riktiga bladen. På så sett använder jag blomman tills den, förhoppningsvis iaf, blommar om! Dom har klarat att stå i badrummet utan solljus så det kanske kan vara ett förslag?