Jag har sett att många här på styleroom skapar egna tavlor.. grafiska tryck/illustrationer. Finns det någon vänlig själ som vill berätta hur ni gör dessa? Antar att ni använder photoshop? MEn hur gör ni motiven? Målar ni själva eller finns det "mönster" nånstans?
Vore jätte tacksam för hjälp då jag behöver nåt att pyssla med om kvällarna.. :)
Exempel på vad jag menar:
http://www.google.se/search?um=1&hl=sv&biw=1280&bih=643&tbm=isch&sa=1&q=grafiska+barntavlor&oq=grafiska+barntavlor&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2280l3464l0l3596l11l9l0l6l0l1l253l549l0.2.1l3
Hencopenko, 2011-07-16
Har man ingen grundläggande talang för målning så är det nog ganska hopplöst. (Talar för mig själv.)
Jag gör bilder i photoshop och illustrator i "pop art" stil från ett foto som mall, det är det enklaste sättet enligt mig. Medans för andra skulle det vara en mumsbit att göra en ännu bättre bild på frihand.
"Steal with pride" kan man ha som motto, och göra sin egen grej av det så blir det ju en ny version av bilden som man målar av. ;)
NattTroll, 2011-07-22
Allt beror ju på vad det är för tavlor du är ute efter?
Jag målar nästan alla mina tavlor själv och det kommer ju från hjärtat. hur jävla löjligt det än låter!
men sen kan du ju framkalla kort och rama in? om du gillar att fota.
en del ramar ju in disktrasor och ördgott och allt möjligt! allt beror ju på vad man har för smak!
men din fråga om Målar ni själva eller finns det "mönster" nånstans?
är ju från person till person.
jag målar alltid själv! men en del har säkert möster. sen om du inte är sådan som vill måla själv så får du väl köpa konst av en vän eller hitta din grej. leka med papper och klippa å klistra, ut i skogen och pressa löv eller någotXD ja det finns mycket man kan göra:)
NattTroll, 2011-07-22
bilderna på länken du länka vet jag inte. vetinte hur man raderar mitt inlägg så haha det får vara kvar.
men bilderna ser lite ut som klippa och klistra!
så du får väl börja klippa i tidingar eller något:P
Jockesvensson, 2011-08-27
Testa www.plotta.se
//
J