Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Smart förvaring för LEGO

superkarin

superkarin SE

Publicerat för nästan 11 år sen
Följ

Hej,

Dottern har börjat leka med Lego och har fått ärva allt mitt lego sedan jag var lite. Det är... en hel del. Jag söker tips och inspiration om hur ni andra förvarar lego när det är mycket. Visst kan man ösa in allt i två-tre stora backar men det känns som att det ytterligare bidrar till röran när hon får leta efter olika delar. Jag skulle vilja ha någon slags lösning där hon kan förvara delarna efter vilken sort de är. Lättare både att hitta och hålla reda på.
Men vad och hur? Någon som har någon bra lösning på detta?

flitigalisa

flitigalisa, 2011-07-13

Hej!

Jag har sett urfina stora lådor som ser ut som en LEGObit och dessa är dessutom stapelbara. Såg dessa i en liten affär på söder (Sofo) i Stockholm. Sedan kan man ha små lådor i de stora tex från Ikea. Det finns sådana på barnavdelningen i olika färger, säljs i trepack har jag för mig. Man kan också ha lådor för spik ock skruv, dessa brukar ha små fack. Har själv två Legofantaster hemma och funderar skarpt på att skaffa mig dessa stora legolådor. Jag brukar samla bruksanvisningar i pärmar.

Hoppas det gavlite tips :)

Mvh
Eva

superkarin

superkarin, 2011-07-13

Jag har sett lådorna som ser ut som Legobitar och även de som ser ut som stora Lego-huvuden. Problemet med dom är att de håller inte särskilt många bitar och "smakar det så kostar det".

Har funderat på att köpa IKEAs delar med lådorna som man skjuter in i en hylla, nödlösning, men kanske finns det någon med mer inspirerade alternativ?

Friher

Friher, 2011-07-15

När jag var liten hade jag allt lego blandat i en stor back av något slag, vet inte hur det är med andra men jag kommer ihåg att sökandet av rätt bitar var en av de roligaste sakerna med att bygga lego :) Dock så kan det ju hända att det blir stökigt såklart. Jag tror att ikealådorna som man skjuter in i en hylla borde vara perfekt som lösning.

Filippinan

Filippinan, 2011-08-14

En bra sak att tänka på om man väljer en lösning med många smålådor är att det ska vara genomskinlig eller vit färg. Om man lägger legoklossar i färgade lådor är det omöjligt att hitta rätt färg när man ska bygga sen. Det är svårt att se om en kloss är grå, svart, brun eller blå om man lägger klossar i en mörkt färgad låda.

Aussemia

Aussemia, 2011-09-02

Jag tycker det smartaste är att ha legot på en fyrkantig filt med öglor i alla fyra hörnen, alt. en dragsko i sömmen och hänga på väggen. När det ska lekas så lägger man bara ut den på golvet och det är skitenkelt att både se alla bitarna, mn ffa att städa upp.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2022

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons