jag har en klädbutik och skall integrera ett cafe i lokalen, ett 50-60 tals cafe.(amerikanskt)
tanken är att det skall vara svart /vit rutigt golv röd vinyl i soffan och båsen etc etc.
men jag har ingen aning om vilket porslin.
var det sugrör i flaskorna utan glas?
tacksam för svar
Hencopenko, 2011-04-11
Tycker du ska ha porslin i någon av de vanligaste pastellfärgerna, gult, rosa, mintrgrön, eller ljusblått. De matchar bra till de flesta färgerna med.. Svart passar ju med i och för sig..
Du måste ju ha en behållare för sugrören på borden, den klassiska servett hållaren och sådant.
Du kanske ändå bör ha glas som alternativ i fall någon vill ha det.. Men det betyder ju inte att du måste ha de framme, bara i beredskap.
Jag vill med ha ett 50-tals fik! Vart kommer ditt vara beläget? Hade varit roligt att besöka.
Lägger med en bild från mitt 50-tals inspirerade hem som inspiration. Kolla gärna in mina album om du inte redan har gjort det förstås ;)
cawika, 2011-04-11
kanon tack för hjälpen.
nu har jag någonstans att börja leta.
jag har min butik i Gäddede i norra Jämtland och du/ni är välkommen att hälsa på.
tanken är att cafe´t skall vara ett komplement till resten av butiken med stor del själv servering.
jag är själv bagare/konditor och kock i grunden så den utmaningen att servera lite klassiker
ska nog ordna sig.
om du åker till Östersund kan jag rekomendera svenssons cafe på frösön som har ett trevligt 50 tals cafe (min kusin)